Kippen kweken

Stef DK
Topic Starter
Berichten: 1

Kippen kweken

#1 , 13 sep 2014 12:20

Mijn buur is begonnen met het houden van kippen zeg maar kweken.
Sedertien heb we veel last van geluids-en reukhinder daar zijn kippenhokken(vier hokken) maar op enkele meters van onze woning bevinden.De hokken zijn gevestigd achter in zijn tuin die grenst aan onze zijgevel.Het is gevestigd in een straat met rijwoningen niet ver van het centrum van het dorp.
Meestal sliepen we met de vensters open maar dat gaat nu niet meer omdat de haan tussen vier en vijf uur begint te kraaien en het met rustig slapen gedaan is,ooit heeft het geweest dat de haan om kwart na drie begon met kraaien.
Wij zijn mensen op leeftijd (resp.71en 72 jaar) en hebben onze nachtrust nodig.
Overdag in de zomer waren we gewoon de venster van de woonkamer open te zetten maar dat gaat eveneens niet meer daar de reuk van de kippenhokken tot in de woning doordringt.
Hij verkoopt eieren en kweekt kippen voor de verkoop,in zijn woning heeft hij een broedmachine staan,kan dit allemaal zomaar zonder vergunning?
Hij heeft ook veel kippen rondlopen op een beperkte ruimte,ik vraag me af of dit allemal zomaar kan?
tot welke diensten kan ik me wenden om dit alles te laten controleren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 sep 2014 12:25

Tegen het kraaien van de haan daar kan je niks tegen doen, maar als de kwekerij te groot word toch even de wijkagent aanspreken.
Men mag kippen houden maar hoeveel men er juist mag hebben dit weet ik niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 sep 2014 12:35

Hier enige nuttige info
http://www.groen.net/Article.aspx?id=13205" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Jef 007
Berichten: 737

#4 , 13 sep 2014 16:11

over hoeveel kippen gaat het? ongeveer?

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 13 sep 2014 16:16

In een stedelijke omgeving of in landbouwgebied?

Terug naar “Milieurecht”