boete vuilniszakken

diego1070
Topic Starter
Berichten: 1

boete vuilniszakken

#1 , 28 mei 2014 14:33

Beste,

Op 02/04/2014 stonden onze vuilniszakken voor papier buiten om opgehaald te worden 03/04/2014 (zoals vermeld op de kalender). Deze werden niet opgehaald en op 04/04/2014 heeft een agent geconstateerd dat onze vuilniszakken onterecht op de stoep stonden.

De 3 bewoners van het gebouw (waaronder ikzelf) kregen een boete tussen 100€ en 150€. Wij hebben dit alle drie aangevochten met de reden dat het de schuld van de gemeente is die ze niet komen ophalen zijn.

Een goeie maand later kregen mijn twee buren een brief dat hun boete geannuleerd werd. Ik kreeg een week daarna een brief dat ik toch moet betalen. Dit gaat om dezelfde vuilniszak als 1 van mijn buren (mijn brief lag in hun vuilniszak na een bezoek bij hen) die op dezelfde dag buitenstond.

Mijn vraag is, mag dit zomaar om uit te kiezen wie betaalt en wie niet? Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de gemeente. Maar als zij blijven aandringen dat ik betaal (en mijn twee geburen niet) wat kan ik nog doen? Naar welke rechtbank of instantie moet ik stappen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 mei 2014 14:37

Klacht indienen wegens slecht functioneren van de gemeentediensten bij de burgemeester met copie aan de oppositie.
Ook klacht wegen discriminatie tussen burgers.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”