Geurhinder

adbc
Topic Starter
Berichten: 26

Geurhinder

#1 , 20 mei 2014 09:12

Hello,

De buur van wiens tuin grenst aan de onze heeft 2 zonen en die hebben een zeer vervuilende hobby, namelijk tractor pulling.
Nu regelmatig worden die tractoren “bijgesteld” en die genereren een enorme zwarte of blauwe rook die over de tuin blijft hangen (waar we groenten kweken) en in het slechtste geval als de wind verkeerd zit komt alles binnen in het hele huis en blijft zelfs heel lang hangen in de slaapkamer.
Deuren en vensters sluiten, waarom ? Wij wonen op de buiten en als het goed weer is zetten we juist deuren en vensters open.

Verleden jaar hebben we meerdere malen gevraagd om dit te stoppen, de vader die politieagent is (wel hij zit ergens aan de dispatch) had beloofd dat hij zijn zonen zou aanspreken om dit ergens anders te doen in het vervolg.

Nu dit jaar is dit weer herbegonnen en dialoog heeft niet veel zin denk ik.
Iedereen heeft er last van maar niemand durft klacht in te dienen, een verdere buurman heeft dit eens gemeld aan de wijkagent die antwoordde, tja ’t is een politieman he !

Eigenlijk willen we niet echt klacht indienen als het niet nodig is en we weten heel goed dat die mannen wel iets zullen vinden om ons op een of andere manier te pesten als we dit doen, ik denk ook dat ze op heterdaad moeten betrapt worden en ge kunt niet verwachten van de politie dat ze nu alles laten vallen om dit te constateren.

We wonen hier nu ongeveer 12 jaar en dit doet zich voor sinds vorig jaar en daarvoor verhuizen zou toch stom zijn, we weten ook dat ze héél héél graag dit huis zouden kopen. Voor alle duidelijkheid we zijn huurders.

Wat kunnen we daar aan doen ?

Bedankt alvast voor uw aandacht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eric 81
Berichten: 9

#2 , 08 feb 2015 14:59

Misschien eens met de voltallige buurt afspreken om daar langs te gaan en vriendelijk jullie beklag doen? Gaat meer impact hebben dan alleen. Succes!

adbc
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 19 apr 2015 16:47

Sorry voor een late reactie.
De buren ...... een voor een hebben ze schrik, waarom ? Tja tegen een politieman kun je niks beginnen.
Ik heb zelf de milieudienst van de gemeente gecontacteerd, omdat dit nu terug herbegonnen is, maar die gaan dit bespreken in de schepencollege ..... en mij iets laten weten.
Tot hiertoe : niks.
Bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 20 apr 2015 00:13

Niets tegen een politieagent kunnen beginnen we leven echt niet meer in de middeleeuwen hoor.
Een gesprek met een teammanager ( commissaris)of de korpschef kan wonderen doen.
Een politiebeambte die zich niet aan de regels houdt of zich zoals de wijkagent achter verschuilt ... is een vorm van misbruik.

adbc
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 20 apr 2015 11:46

Bedankt voor jullie reactie.
Ondertussen heb ik een brief van de gemeente gekregen.
"Uw klacht over hinder door dieselrook afkomstig van tractoren werd in goede orde ontvangen.
Wij hebben ondertussen geconstateerd dat de broers XXXX vooraleer ze naar een trekker-evenement gaan, de boerderijtractor van de overleden grootvader een 10-tal minuten testen.
Dit zou maximaal 10 keer per jaar gebeuren.
Dit kunnen we niet verbieden."
Ze eindigen met te zeggen dat we nog altijd naar het Vredegerecht kunnen indien de hinder de normale mate van burenhinder overschrijdt.

Ondertussen is dat al 3x gebeurd.

Ik ben al verwonderd dat ze antwoorden, na ongeveer een maand. Wij leven in gemeente waar alle regels overtreden worden,
snelheid ..... parkeren én rijden op het voetpad, nachtlawaai en ga zo verder.
Ik heb hun politiereglement gelezen en ik kan niet één regel vinden die ze (de bewoners dus) "niet" overtreden.

Terug naar “Milieurecht”