sigarettenpeuken op dakterras

minoke
Topic Starter
Berichten: 4

sigarettenpeuken op dakterras

#1 , 07 mei 2014 16:34

Hallo,

Ik zit al vier jaar met hetzelfde probleem namenlijk één van mijn buren (ik woon in een rijhuis)smijt sigarettenpeuken op mijn dakterras!
Er zijn twee buren die gemakkelijk dit kunnen doen omdat hun koerke (één daarvan) en de andere ook een dakterras heeft dit gemakkelijk kunnen toepassen>.
Telkens weer zit ik die peuken op te rapen en dit in men eigen vuilbak te gooien!
Ik heb die twee buren daarvan aangesproken maar natuurlijk geen van beiden zullen dit toegeven hé!
Heb alsook de politie laten komen maar ze kunnen er niks aan doen omdat ik geen bewijzen heb wie het doet dus ik sta nergens<;
Als ik een weekend ofzo weg ben geweest dan zit ik soms opgescheept met 10 of meer peuken .
In de winter heb ik ni zoveel last ervan maar nu begint het opnieuw de kop op te steken met het mooie weer omdat die in hun koerke of dakterras zitten!
Het is wel zo ik heb voor de winter een nieuw dak laten zetten maar ben nu bang dat het ooit vuur zou vatten of als er ooit een peuk een gaatje maakt in die nieuwe dak met daaronder isolatie dan kan er water sijpelen. Ik ben dus ook niet gerust in die héle affaire want ik hou men hart vast telkens ik weer thuiskom zal ik nog een huis hebben of niet.
Mijn gedacht was ook een beveiligingscamera te zetten om uiteindelijk te weten te komen wie het doet.
Maar bon dat kost een pak geld voor gewoon voor die peuken ik weet me dus geen raad meer heb alsook verscheidene keren bijna een héle dag zitten te observeren vanuit mijn logeerkamer maar ja die dagen waren tevergeefs. :oops:
Ik hoop dat u mij kunt helpen daaromtrent want ik begin echt grijze haren van te krijgen.

Dankjewel daarvoor

Minoke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 07 mei 2014 16:38

Webcam en uw pa gewoon alles laten opnemen.

minoke
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 08 mei 2014 15:30

tja dat is mss een oplossing maar ik denk niet dat mijne pa dat zou willen doen maar ik kan hem dat altijd vragen !

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 mei 2014 15:49

Heb je al eens gezocht naar het merk van de sigaretten? En dan een informeren bij de buren welk merk ze roken.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 08 mei 2014 18:02

bedoel natuurlijk uw PC of laptop.

minoke
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 12 mei 2014 11:55

ik weet welk merk van sigaretten één keer heb ik dat kunnen achterhalen omdat die niet tot aan de filter hadden getrokken ben alsook bij die buren gegaan maar natuurlijk roken ze dat merk van sigaretten niet hé tja anders was het gemakkelijker geweest maar bon

Terug naar “Milieurecht”