Stokende buren

jaakers
Topic Starter
Berichten: 2

Stokende buren

#1 , 19 dec 2013 13:10

we zitten thuis met hetzelfde verhaal:
nieuwbouwwoning met ventilatie d. we hebben die afgezet omdat de buren 3 huizen verder stoken. investering van +6000 euro nutteloos.

kan het vredegerecht of wie dan ook hier iets aan doen? dit probleem moet toch groter en groter worden met al de nieuwe woningen en ventilatie d? je leest hier niet zoveel over op internet.
elke gemeente heeft een folder waarin staat dat je u gezondheid niet moet opstoken maar als je dan eenmaal bij de milieudienst zit zeggen ze "ja mijn buurman doet dat ook en dan moet ik mijn raam ook sluiten." waarom noemt zo een dienst milieudienst?
heb er negen dagen een mail naar gestuurd maar nog geen reactie gekregen.

vorige week in het nieuws is nog gezegd dat dit allemaal zeer schadelijk is maar blijkbaar mag je toch zomaar u buren blijven vergassen.

beetje vreemd vind ik dat...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 22 dec 2013 00:03

Heb gebruik van een houtkachel of open haar dat is bij mijn weten nog niet verboden.
In de jaren '60 werd er met kolen, antraciet, bruinkool, eierkolen gestookt .... en dat overal maar toen stonden er nog geen meetpalen.
Per toeval weet ik dat er in de VMM een voorstel is geweest om overal meetpalen te zetten en eveneens bij een klacht een meting te laten doen door een mobiele meetploeg.
Met triangulatie enz enz... Ik zal het maar niet hebben over DAT kostenplaatje.
Enigste wat volgens mij kan is vaststellingen door oa BW dat er stoffen worden gestookt die niet voldoen aan de norm vb plastics, soorten chloorwaterstoffen, pcb enz enz
ook moet de schouw voldoen aan bepaalde normen

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 22 dec 2013 00:12

Hetzelfde probleem doet zich voor bij geventileerde woningen die langs een drukke verkeersader gelegen zijn.

In ons nieuwbouwappartement moeten we het systeem soms uitschakelen op het ogenblik dat de buren koken:
Blijkbaar zuigt het ventilatiesysteem in ons appartement sterker dan de dampkap in het appartement van de buren....zodat we alle keukengeuren binnenzuigen via de gemeenschappelijke hal.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

jaakers
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 27 dec 2013 08:41

dat dit niet verboden is, dat is zo.
maar dit wil volgens mij niet zeggen dat het hoffelijk en sociaal is om andere mensen op te zadelen met de stank die je creeert om welke reden dan ook.
en hier lijkt me dat de wet niet geheel in orde is.
stoken ok maar val er niemand mee lastig.

Terug naar “Milieurecht”