kinderdagverblijf als buur

novastar
Topic Starter
Berichten: 2

kinderdagverblijf als buur

#1 , 29 okt 2013 15:32

Graag advies:

ik woon in een zeer landelijke gemeente, speciaal uit 'de stad' verhuist om te kunnen genieten van het landelijke karakter, 'de rust, de grote tuin,....
Wat ik 7 jaar geleden niet opgemerkt had, is dat de buren een kinderdagverblijf hebben...
Wat blijkt nu? Bij de minste zonnestraal 15 kinderen in de tuin, een hels lawaai, rond 18 uur zijn de kinderen terug opgehaald....
Dus van lekker genieten in de tuin is er enkel in het weekend sprake, voor de rest zijn we genoodzaakt om binnen te zitten want buiten word je 'gek' van het gejengel van kinderen.
Mijn vraag: Heb ik het recht om sancties te eisen? (geluidswerende muur, bijvoorbeeld van 10u tot 12 u en van 14 u tot 16 u de kids buiten, max 5 kinderen tegelijk buiten, .....noem maar op)....
Moeten we nu echt terug verhuizen om van dit probleem af te geraken of hebben wij ook rechten en zo ja, welke zijn die dan en hoe pakken we dit aan?
Alvast bedankt voor jullie advies...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 29 okt 2013 16:02

Al 7 jaar last, en het kinderdagverblijf was er reeds toen u verhuisde? Ik denk niet dat u hier nog veel aan kan doen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 okt 2013 16:47

Een paar oordopjes zullen merkelijk minder kosten dan een gerechterlijke procedure :mrgreen:

Reclame

novastar
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 29 okt 2013 22:18

jullie geven me weinig hoop...:-(
ik ben niet van plan om gedurende 7 maanden per jaar met oordopjes rond te lopen.
toch bedankt voor reacties

Terug naar “Milieurecht”