"herstelling oeverwand zonder vergunning" => te verwijderen

GVfB
Topic Starter
Berichten: 1

"herstelling oeverwand zonder vergunning" => te verwijderen

#1 , 04 apr 2013 10:15

Beste,

mijn moeder overleed enkele jaren geleden. De woning lag "pal" naast een waterloop 2de categorie.

Wij braken deze woning af en bouwden een jaar later onze nieuwbouwwoning op dit perceel.

Bij de bouwaanvraag werd duidelijk gespecifieerd dat het terras op 4.37m van de oeverrand zou komen te liggen. In de realiteit was de oeverrand niet echt vast te stellen gezien de enorme erosie. De realiteit zou zeker minder dan 4 meter zijn geweest.

De bouwvergunning is zonder opmerkingen afgeleverd. De provincie maakt geen opmerkingen omtrent "de voorwaarden over de vrije toegang langs de waterloop", zoals ik lees in de brochure uitgegeven door de provincie. Hier werd ook niet gemeld over een waterloop cat 2 (en ook niet over een strook van 5m vrij te houden; iets wat uit de bouwaanvraag bleek dat het niet zou kunnen)

De grondwerker besliste om de oeverrand te verstevigen met een "dubbele schorring" in azobe hout. Dit werd proper uitgevoerd (de rattenvanger complimenteerde ons al ;-)); tuin is aangeplant ed.

Recentelijk ontvingen wij een schrijven van de provincie om de schorring te verwijderen wegens niet vergund. Bovendien moeten wij de oever op 45° brengen (iets wat voordien absoluut niet het geval was).

Uiteindelijk investeerden wij een pak geld om de oeverrand te verstevigen en dus vooral onze eigendom te beschermen van de voortdurende erosie. Hierdoor werd op de talud een uitgebreide beplanting voorzien.


Welke zouden mijn mogelijkheden zijn?

Met dank

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding