Nieuw traject van de lijn

matt37
Topic Starter
Berichten: 13

Nieuw traject van de lijn

#1 , 19 dec 2012 22:01

Beste forumleden,

Vandaag vernam ik van mijn bede dorpsgenoten dat er tegen 2020 een nieuwe tramverbinding komt tussen heist od berg en brussel.
Volgens deze dorpsgenoten was er vorige week een dorpsvergadering (aangekondigd in het lokale krantje). Hieruit bleek dat 1 van de mogelijke trajecten vlak achter mijn woning loopt (plannetje is niet gedetailleerd, dit kan dus evengoed op mijn woning zijn).

Na wat te zoeken op internet vond ik een milieueffectrapport terug (http://www.lne.be/themas/milieueffectra ... finaal.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;). Hierop staat eigenlijk vrij weinig informatie over de exacte percelen, maar men bespreekt hierin 3 mogelijke trajecten, waarvan 1 vlak bij mij zou lopen.

Nu heb ik dus volgende vragen:

2 stellingen:
A. De tram loopt over mijn grond. Men wilt deze onteigenen. Kan ik hier iets tegen doen?
B. De tram loopt vlak achter mijn grond, maar men hoeft niets te onteigenen. De rustige buurt waarin ik nu woon veranderd nu in een lawaaierige buurt men last van trillingen. Heb ik dan recht op een vergoeding omdat de waarde van mijn woning daalt?


Alvast bedankt,

Matthias

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 20 dec 2012 12:29

1: bij werken van openbaar nut een hopeloos gevecht. Het beste is in een hoger in het gelijk gesteld worden voor een hogere onteigeningsprijs.
2: betwijfelbaar aangezien de tegenpartij zal schermen met een verbeterde ontsluiting/bereikbaarheid.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”