verontreiniging van voetpad

mavero
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee
Locatie: 8480 ichtegem

verontreiniging van voetpad

#1 , 27 jul 2012 16:35

onze bovenburen hebben 2 bromfietsen die ze op het voetpad parkeren.Dat mag blijkbaar zolang ze geen hinder vormen voor andere voetgangers.Ze wonen er nog maar twee maanden maar het voetpad is wegens de lekkende bromfietsen al serieus bevuild.Omdat er met deze mensen niet te praten valt zal ik andere stappen moeten zetten.Onlangs was er waterschade door een lek in hun wasmachine en toen bleek dat ze zelfs geen brandverzekering hadden.Werken doen ze ook niet.Is dit een zaak voor de politie of moet ik me tot een andere instantie wenden?Ramen kuisen is voor ons moeilijk omdat de bromfietsen er vlak voor staan. :x

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 29 jul 2012 05:36

Politie klacht indienen of wijkagent vragen om langs te komen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mavero
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee
Locatie: 8480 ichtegem

#3 , 02 aug 2012 18:51

Bedankt John,dat gaan we doen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38600

#4 , 02 aug 2012 19:20

geen brandverzekering ...wat zegt de huiseigenaar?

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 18 aug 2012 08:34

Ik heb een 2-tal dagen geleden klacht bij de politie ingediend voor een gelijkaardig geval. Situatie: volledig vernieuwd en heraangelegd vers voetpad. Aan een kant 4 garages die met hun poort vlak aan de straat grenzen. Regelmatig word daar op het voetpad allerlei bouwmateriaal in en uit bestelwagens in en uitgeladen. Voor een garage een paar enorme olievlekken op het voetpad. Na een telefoontje naar de politie om te vragen of wijkagent kon langskomen om een vaststelling te doen, werd mij doodleuk verteld dat als de wijkagent zich met zoiets moet bezighouden hij zijn werk nooit zou afkrijgen (klopt nog ook, echter vergeet de politie dat die wijkagent zijn werk altijd zou afkrijgen en elke gelegitimeerde vraag om eens te komen kijken van een burger, indien hij niet om de haverklap een koffiepauze binnen bij die burgers neemt). word doorverwezen naar een 0800 nummer van de politie (blauwe lijn of zoiets). Alles word daar keurig genoteerd, maar men meld mij wel dat dat iets is van de lokale politie - wijkagent. Kastje naar de muur verhaal pakt bij mij gelukkig niet. Men meld mij wel dat dit enige tijd kan duren (maanden). Gelukkig krijg ik diezelfde dag nog een telefoon dat er een dossier opgesteld is. Word vervolgd ...
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mavero
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee
Locatie: 8480 ichtegem

#6 , 05 sep 2012 21:07

De politie is bij deze mensen langsgeweest om te zeggen dat ze het moeten opkuisen.Ik laat wel weten hoe het verder is afgelopen.

Franciscus
Berichten: 38600

#7 , 05 sep 2012 23:28

Blauwe lijn ... Antwerpen dus.
Welk bureau heeft DAT gezegd????

Terug naar “Milieurecht”