Kwaad? Bof,.... U vernielt het eigendom van iemand anders : ik denk dat dit strafbaar is. Uiteraard zal u de schade moeten vergoeden : een nieuw "boompje" (diameter 20 cm? Dat is geen asperge meer. Gaat dan ook serieus in de papieren lopen) + kosten (prijs nieuwe boom, transport, planten, werkuren personeel,...) "Per ongeluk"? Misschien grasmachine laten nakijken, want de messen zijn waarschijnlijk slecht afgesteld.Kan dat kwaad ?
en ook : "......dat op de straat voor mijn huis was aangeplant. Heel de straat heeft hele oude beuken en eiken en de grote beuk die er eerst stond was ziek en hebben ze laten vellen en een jong boompje terug geplant."dat was per ongeluk bij wijze van spreken natuurlijk:-)
Het stond op meter van de straat in mijn beplanting van mijn voortuin.
groetjes,
Ann
Blijkbaar kan het wel. Hier, een paar straten verder, staan de boompjes inderdaad in de (ruime) tuinen van de bewoners om een mooie lijn te vormen met de boompjes op het openbaar domein langs de straatkant (wisselende breedte van het voetpad). Het kan geen toeval zijn omdat de esdoorns op dezelfde tussenafstand staan en allemaal zo goed als dezelfde hoogte en vorm hebben. Daar zal wel een compensatie tegenover gestaan hebben.Sinds wanneer plant de gemeente bomen aan op privé-eigendom? Ergens klopt er toch iets niet volgens mij ...