Bezwaar stedenbouwkundige vergunning

Justine C.
Topic Starter
Berichten: 3

Bezwaar stedenbouwkundige vergunning

#1 , 27 sep 2011 12:27

Geachte iedereen,

Ik heb vanmorgen een brief gekregen voor de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning met betrekking tot het regulariseren van een afvalcontainer, ingediend door een slager. Kortom ze willen een afvalcontainer achter mijn tuin plaatsen. Ik ben er absoluut niet mee eens want die afvalcontainers zullen voor veel stank zorgen en waarschijnlijk ook ratten en dergelijke ... wat dus best onhygiënisch kan zijn.

Wat moet ik doen om beroep aan te tekenen en hoe? wat moet ik er in vermelden? Welke artikels kunnen mij te pas komen etc..
Ik hoop snel hier antwoord te krijgen.
Alvast bedankt
Justine C.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S
Berichten: 397

#2 , 27 sep 2011 16:13

Ik heb vanmorgen een brief gekregen voor de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning met betrekking tot het regulariseren van een afvalcontainer
Dat moet u toch even toelichten aub. Gaat het om een genomen beslissing of om een openbaar onderzoek?
Laatst gewijzigd door Jan S op 28 sep 2011 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Justine C.
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 27 sep 2011 18:49

Ik heb vanmorgen een brief gekregen voor de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning met betrekking tot het regulariseren van een afvalcontainer

Dat moet u toch even toelichten aub. Gaat het om een genomen beslissing of om een openbaar onderzoek?
Openbaar onderzoek.

Reclame

Jan S
Berichten: 397

#4 , 28 sep 2011 09:16

Vind ik raar. Een openbaar onderzoek voor de regularisatie van een afvalcontainer?

In ieder geval kunt u schriftelijk (best aangetekend) of mondeling (ev. bewijsje vragen) bezwaar (en dus geen 'beroep' gezien er nog geen beslissing is genomen) indienen bij uw stedenbouwkundige dienst.

Bezwaren kunnen zijn:
- nadeel/hinder: bv. verloren parkeerruimte met ev. verkeersoverlast tot gevolg; visuele hinder, geurhinder, hygiëne, ...
- conformiteit met de stendbouwkundige voorschriften (bv. verkavelingsvoorschriften, BPA, RUP, ...); uiteraard niet te beoordelen van op dit forum
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Justine C.
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 28 sep 2011 18:06

Vind ik raar. Een openbaar onderzoek voor de regularisatie van een afvalcontainer?

In ieder geval kunt u schriftelijk (best aangetekend) of mondeling (ev. bewijsje vragen) bezwaar (en dus geen 'beroep' gezien er nog geen beslissing is genomen) indienen bij uw stedenbouwkundige dienst.

Bezwaren kunnen zijn:
- nadeel/hinder: bv. verloren parkeerruimte met ev. verkeersoverlast tot gevolg; visuele hinder, geurhinder, hygiëne, ...
- conformiteit met de stendbouwkundige voorschriften (bv. verkavelingsvoorschriften, BPA, RUP, ...); uiteraard niet te beoordelen van op dit forum
Moet ik ook artikels van het wetboek vermelden (zodat ik meer kans maak) of de nadelen nog meer toelichten bv de schadelijke gevolgen,...?

Justine

Jan S
Berichten: 397

#6 , 03 okt 2011 08:59

Artikels hoeven niet vermeld te worden, maar ik zou wel verwijzen naar de ontvangen brief.

Nadelen/hinder best zo duidelijk mogelijk omschrijven en motiveren, maar beperk u tot die zaken die echt van belang zijn. Een waslijst aan 'kleine' (en vaak niet meteen van toepassing zijnde) nadelen/hinderaspecten hebben meestal een averechts effect. U kan ook vermelden welke oplossing(en) voor u aanvaardbaar of niet aanvaardbaar zijn.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Terug naar “Milieurecht”