boomoverlast gemeente

boy28
Topic Starter
Berichten: 3

boomoverlast gemeente

#1 , 14 jun 2011 21:14

Hallo,

Er staat een boom van de gemeente net naast mijn oprit. De boom is al sinds enkele jaren niet meer gesnoeid, waardoor de takken dus over een ruime afstand hangen over de oprit. Gevolg heel veel bladeren en dergelijke vallen op mijn geparkeerde wagen.
Het grootste probleem vormt echter de lengte van de takken. Wekelijks passeert de vuilniswagen hier in de straat en steevast knappen er takken af. Ik vrees dus voor mogelijke beschadiging van mijn auto door vallende takken.
Ik heb al 3x naar de groendienst van de gemeente gebeld maar kreeg niks dan loze beloftes. Ook de wijkagent zegt dat dit 'niet hun bevoegdheid is'.
Hebben jullie tips om de druk wat op de ketel te zetten? Vrederechter, de pers, ...?

Dank u wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 14 jun 2011 21:30

Vrederechter en eisen dat de overhangende takken worden verwijderd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 14 jun 2011 21:37

Of in eerste instantie eenvoudiger, de lokale politie(brandweer) schriftelijk wijzen op het risico voor de openbare veiligheid dat de te laag hangende takken stellen.

Reclame

boy28
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 15 jun 2011 16:52

Of in eerste instantie eenvoudiger, de lokale politie(brandweer) schriftelijk wijzen op het risico voor de openbare veiligheid dat de te laag hangende takken stellen.
Bedankt voor uw snelle reacties. Ik heb alvast melding gemaakt hiervan via het E-loket en mijn verhaal gedaan. Ik hoop dat dit nu eens een vervolg kent. Risico op openbare veiligheid en beschadiging van voertuigen heb ik er ook in vermeld.

Terug naar “Milieurecht”