Papier in openbare vuilbak: 500 euro boete

Slevin
Topic Starter
Berichten: 2

Papier in openbare vuilbak: 500 euro boete

#1 , 19 mar 2011 18:05

-edit: laat maar-
Laatst gewijzigd door Slevin op 20 mar 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 mar 2011 19:30

Al eens aan de lokale pers gedacht? Dit is zo'n verhaal waar ze enkel van kunnen smullen en dat een meester pro bono nog wat gratis publiciteit kan geven.

Als je geen papier in die openbare vuilbak kan gooien waarvoor dient die dan?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 19 mar 2011 19:43

De optie om uw verklaring in te trekken moet u zeker doen.
Wat was uw beroep.... leerkracht ...wel wel .... u bent een openbaar ambtenaar met een specifieke functie .... staat zelfs in het strafwetboek vermeld.
Wel het weggooien van papier of wat dan ook dat u van thuis uit in een vuilbak gooit is idd sluikstorten.
En wat dacht u van de vaststelling van beëdigde ambtenaren.... daarvan zegt u nu dat ze gelogen hebben, valsheid in geschriften en machtsmisbruik hebben gepleegd....
Ik wens u heel veel succes voor de correctionele rechtbank. De artikels op uw strafblad zullen zeker niet mooi oogsten op uw' bewijs van goed zedelijk gedrag' als je nog eens moet solliciteren.

U kan wel een bijkomende verklaring neerleggen bij de politie met meer uitleg wat en hoe.
Als het een gas PV is is de maximum €250 en kan je hiervoor een minnelijke schikking krijgen.
Als het een PV milieuinbreuk betreft wordt de rekening wel iets hoger en zal het openbaar ministerie mogelijk een minnelijke schikking voorstellen.

hmm niet zo'n goed gedacht Vandebos .... die vuilbakjes dienen voor 'straatvuil' en geen 'huisvuil'...en ergens moet er wel een onderscheid gemaakt worden.
Bij ons gooien of beter duwen ze hele vuilzakken in de straatbakjes... en de boetes bij vaststellen ... en dat gebeurd frequent zijn idd niet van de poes ... zeker niet voor recidivisten.

seponering zal er niet inzitten maar een minnelijke schikking van € 50 wel.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 19 mar 2011 19:46

Hmm, naar de pers stappen, lijkt mij puur tijdverlies en zou wel een keer het verkeerde effect kunnen hebben: de man is leraar !? De vuilbakjes dienen voor ter plaatse geproduceerd afval: het servet van de net gekochte Luikse wafel, het klokhuis van een appel, ... ik dacht dat dat toch algemeen geweten was. Staat dat niet met een symbool op de vuilbak zelf? Ik geef toe dat ik het ook overdreven vind. Is het eigenlijk wel een echte boete of een Gemeentelijke Administratieve Sanctie? Zou het dan niet beter zijn om kwijtschelding te vragen aan de stad zelf? Verklaring intrekken en op je rechten gewezen worden, dat is voor in de film.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 19 mar 2011 19:59

opletten tegenwoordig.
men moet al zeggen dat je het recht hebt om te zwijgen en dat je het recht hebt op een advocaat :D

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 19 mar 2011 20:06

Sorry maar dit lijkt me te Kafkiaans voor woorden...

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 19 mar 2011 20:29

Is nochtans de realiteit. Je kan je niet voorstellen hoeveel mensen een beetje vuil meenemen van thuis om dit onderweg in een vuilbak te smijten, en je weet wat ze zeggen van vele kleintjes...
En raad eens wie mag betalen voor het leegmaken en verwerken van al die vuilbakken?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 19 mar 2011 20:44

Voor één briefomslag en twee blaadjes papier lijkt me dit toch erg overtrokken.
Ik krijg dikwijls op straat allerlei publiciteitspamfletten toegestoken. Ik werp die steeds in de eerste vuilnisbak die ik zie (want op de straat werpen is verboden). Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik verplicht zou zijn om de rest van de dag met die rommel in mijn handen te moeten blijven rondlopen...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 19 mar 2011 20:53

Niemand gaat een boete krijgen voor een pamflet in de vuilbak. Een envelop met uw naam op is het daarentegen wel heel makkelijk maken.

Franciscus
Berichten: 38602

#10 , 19 mar 2011 21:58

Een sigarettenpeuk is ook €50 of spuwen op straat.
In onze gemeente wordt daar regelmatig op gecontroleerd.
Het niet willen opruimen .... oproepen van een kuisploeg en verwijdering a rato van minimum 1/2 kuub
Diegene die pamfletten uitdeelt moet ook iemand bij hebben die ze zal opruimen.

EvilFreD
Berichten: 677

#11 , 19 mar 2011 23:56

Sorry maar dit lijkt me te Kafkiaans voor woorden...
Kafkaiaans zeker? :D
Diegene die pamfletten uitdeelt moet ook iemand bij hebben die ze zal opruimen.
Op pamfletten hoort te staan "niet op de grond smijten". En dan is de uitdeler gevrijwaard.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)


Slevin
Topic Starter
Berichten: 2

#13 , 20 mar 2011 02:26

-edit: laat maar-
Laatst gewijzigd door Slevin op 20 mar 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Lightning

#14 , 20 mar 2011 07:52

Over het feit dat de boete niet in proportie is met de overtreding valt nog te discussiëren, maar de overtreding zelf is wat ze is.
Overigens is onwetendheid geen argument mocht u overwegen de boete aan te vechten.

Terug naar “Milieurecht”