probleemstelling

STVV
Topic Starter

probleemstelling

#1 , 07 mei 2009 13:32

Piet Jans heeft zich gevestigd als zelfstandig fotograaf te Hasselt, Demerstraat 4.

Piet heeft het nooit erg nauw genomen met het milieu. Bij de ontwikkeling van de foto’s en bij uitgebreide drukproeven komen er nogal wat afvalstoffen en zware metalen vrij.

Tot vorige week was het vrij simpel : Piet gooide het gevaarlijk goedje door de wc en weg was het afval.

Vorige week hebben de bovenburen familie Lenaerts – een ouder koppel – problemen gehad met hun sanitair. De loodgieter heeft het buizensysteem opengelegd en de werkwijze van Piet ontdekt.
Het oudere koppel is razend ! Piet is zich van geen kwaad bewust, maar Lenaerts wil alle juridische middelen aanwenden om Piet Jans aan te pakken.

Ik wil bij deze vragen wat zijn de juridische middelen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 07 mei 2009 13:49

Ik kan je niet echt helpen maar zoiets raakt bij mij ook een heel gevoelige snaar :twisted:

Fam. Lenaerts zal bewijzen moeten verzamelen. Laat de loodgieter zijn vaststelling op papier zetten.
Was de schade een gevolg van het doorspoelen van chemisch afval?
Heeft het gebouw een beerput?
Is de fotograaf ondertussen op de hoogte van deze 'betrapping'?

Vandebos

#3 , 07 mei 2009 14:04

Milieudienst van de stad verwittigen en stalen laten nemen aan de uitgang van water afvoer naar centraal afvoerstelsel in de straat.

Loodgieter constataties op papier laten zetten en familiale verzekering verwittigen wegens schade aan afvoerstelsel veroorzaakt door derden.

Loodgieter bestek ter reparatie laten opmaken.

De familie kan dit natuurlijk ook trachten in der minne te regelen:

Bestek reparatie presenteren aan fotograaf en laten kiezen faktuur of veel problemen en faktuur erbij.

Maar ik ben er wel mee akkoord dat zoiets niet door de beugel kan en dient ingegrepen te worden.

Keuze is aan de familie.

Reclame

toetsenbord

#4 , 22 feb 2010 15:37

De hulp van OVAM inschakelen kan in zo'n geval ook volgens mij. Deze kunnen dan ook een proces aanspannen tegen deze man.

(Ik zou wel oppassen met zomaar de namen van deze mensen online te plaatsen, tenzij het pseudoniemen zijn. Je weet nooit.)

Jan S

#5 , 05 mar 2010 14:44

LOL, lijkt mij weggelopen uit een of ander examen milieurecht 8)

Terug naar “Milieurecht”