Bouwovertreding

Tilburgs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bouwovertreding

#1 , 05 mei 2022 09:45

Beste, Ik heb mijn huis en loods te koop staan maar op de loods is een bouwovertreding vastgesteld . De loods dateert van 1991 en is volledig vergunt net als mijn huis. Er is een bouwovertreding vastgesteld daar ik er een bijgebouwtje heb bijgeplaatst dat niet vergunt is en te dicht bij de perceelsgrens staat volgens de architect die ik onder handen heb genomen voor een bestemmings wijziging. het gebouwtje staat meet 11 op 5 m. en staat 4,5 m. van de perceelsgrens en moet dus geregulariseerd worden . Wij zitten hier in landbouwzone.
Mijn vraag , aangezien het 31 jaar geleden is , is het dan niet verjaard ? hoe ver moet de loods wettelijk van perceelsgrens liggen ?
Mvg. Jos Tilburgs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 05 mei 2022 13:50

Quote : " Mijn vraag , aangezien het 31 jaar geleden is , is het dan niet verjaard ? "

Bouwovertredingen verjaren niet .
Maar als er tijdens die 31 jaar geen bezwaren gemaakt zijn ( gestuit ) is niemand nog gemachtigd daartegen op te treden . ( " er is een bouwovertreding vastgesteld " / wanneer ? )
Dus een " overtreding " blijft een overtreding ( net zoals ooit door het rode licht ge
reden te hebben ) : maar de termijn om op te treden vervalt , waardoor de " overtreding " niet meer kan gesanctioneerd worden ( termijn is 25 jaar ) /
( en dus " geregulariseerd " is door de tijdspanne )
Zou verschil kunnen maken in " kwetsbare gebieden " .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Milieurecht”