Beginnen met werken tijdens beroepsperiode

Vikjordi
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Beginnen met werken tijdens beroepsperiode

#1 , 27 mei 2021 16:19

Hallo,

Onze bouwvergunning voor het plaatsen van een zwemvijver is door de gemeente goedgekeurd geweest. Nu geld er een beroepsperiode van 35 dagen. Na deze periode mogen wij beginnen met de aanleg hiervan.
Nu zegt onze aannemer dat hij binnen 2 weken hier aan kan beginnen, ofwel dat het september zal zijn.

Wat is het risico indien wij reeds tijdens de beroepsperiode zouden beginnen. Ik weet dat de werken kunnen stilgelegd worden indien er een beroep ingediend zou worden maar kan ik mij aan een eventuele boete verwachten wegens het te vlug beginnen met de werken?

Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 27 mei 2021 16:49

U moet de termijnen respecteren, het zal dus pas september zijn.

Vikjordi
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2021 20:46

U moet de termijnen respecteren, het zal dus pas september zijn.
@LeemW: Dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk wat ik riskeer indien ik toch vroeger zou beginnen met de werken?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 27 mei 2021 21:12

PV opgesteld door politie / milieu- en stedenbouwkundig ambtenaar - stilleggen en verzegelen van alle apparatuur die op de werf staat.
Bouwmisdrijf dus. Aannemer gaat dat heel leuk vinden zijn materiaal voor enkele maanden geblokkeerd want de straf / milieuzaak is nog zeker niet uitgesproken in september.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 27 mei 2021 21:27

U moet de termijnen respecteren, het zal dus pas september zijn.
@LeemW: Dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk wat ik riskeer indien ik toch vroeger zou beginnen met de werken?
U kan moeilijk verwachten dat een juridisch forum u helpt met het begaan van een misdrijf. Voor het overige, zie Franciscus.

Terug naar “Milieurecht”