bouwvergunning problemen

KhenRigzin
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

bouwvergunning problemen

#1 , 22 mei 2021 18:27

beste

ik heb een aantal jaren geleden een verbouwing laten uitvoeren en moest van de stad een hemelwaterput plaatsen.
Op een of andere manier is dit niet opgemerkt door mijn architect en is die niet geplaatst.
Ik heb echter controle gehad en daar is vastgesteld dat die niet is geplaatst desondanks vermeld in de bouwvergunning.

Ik vraag me nu in feite af of ik een bouwovertreding heb gemaakt?
In feite heeft dit toch niets te maken met de verbouwing zelf en enkel met het rioolplan.

Ik zou me eventueel hopelijk kunnen regulariseren maar ik weet ook niet watvoor kosten die met zich meebrengt

Iemand meer ervaring omtrent deze topics?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 mei 2021 19:48

Het is inderdaad een bouwovertreding. Volgens mij kan je die put altijd steken, en dan opnieuw de stadsdiensten een nieuwe controle laten uitvoeren, die dan de zaak zullen regulariseren.
Je moet daarvoor geen nieuwe bouwaanvraag indienen, gezien je voor het plaatsten van een dergelijke put geen bouwvergunning nodig hebt.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”