Bouwovertreding bij de bouw van een loods

mbekaert
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bouwovertreding bij de bouw van een loods

#1 , 12 mei 2021 15:31

Een inmiddels overleden buur deed een bouwaanvraag voor het optrekken van een loods (10 x 50 m), grenzend aan mijn achtertuin. Hij kreeg hiervoor geen vergunning van de gemeente, maar liet mij in de waan dat er een vergunning was en trok de loods op (1997). Recent kreeg ik bij navraag bij de gemeente de mededeling dat de loods zonder vergunning werd opgetrokken. Inmiddels is wel meer dan dertig jaar gepasseerd en werd het pand aangekocht door een nieuwe eigenaar. Mijn vraag is: waarom heeft de gemeente die op de hoogte was van dit misdrijf nooit ingegrepen en mij niet tijdig op de hoogte gebracht.? Kan ik nog juridische stappen ondernemen om deze toestand recht te zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 12 mei 2021 15:33

Tussen 1997 en 2021 liggen er in onze streek ongeveer 24 jaar, zeker geen 30 jaar; :)

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 12 mei 2021 20:31

" Kan ik nog juridische stappen ondernemen om deze toestand recht te zetten?"

Ja. Burgerlijk geding instellen. Maar zonder zekerheid betreffende het resultaat.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Milieurecht”