waterfactuur

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

waterfactuur

#1 , 22 apr 2021 16:59

Ik ben alleenstaande en heb door erfenis het huisje naast mijn deur verworven. In mijn eigen huisje neem ik al 35 jaar mijn water uit een waterput, heb ook nog een regenput voor tuin en autowassen. In het (leegstaand) buurhuisje (tweewoonst) staat wel een watermeter. Daar haal ik regelmatig mijn drinkwater vandaan. Nu krijg ik een (jaar)afrekening voor een verbruik van 1m³ ten belope van 95.66 euro.
Dat vind ik behoorlijk aan de hoge kant. Dus mijn vraag is nu; is dit normaal? En tweede vraag is wat moet ik doen als ik die "dienst" wens stop te zetten. Ik kan véél flessenwater kopen voor die prijs.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 22 apr 2021 17:32

Lijkt me normaal. Kijk eens naar de factuur. Daar zal een vaste vergoeding op staan, bijdrage voor waterzuivering, het verbruik, enz...
Enige oplossing is: water laten afsluiten (denk dat dit ook een kost heeft) en laten heropenen als je het huis zou gaan verhuren of verkopen (ook weer met een kost)

P.

cesto
Berichten: 324

#3 , 22 apr 2021 17:48

Ik ben alleenstaande en heb door erfenis het huisje naast mijn deur verworven. In mijn eigen huisje neem ik al 35 jaar mijn water uit een waterput, heb ook nog een regenput voor tuin en autowassen. In het (leegstaand) buurhuisje (tweewoonst) staat wel een watermeter. Daar haal ik regelmatig mijn drinkwater vandaan. Nu krijg ik een (jaar)afrekening voor een verbruik van 1m³ ten belope van 95.66 euro.
Dat vind ik behoorlijk aan de hoge kant. Dus mijn vraag is nu; is dit normaal? En tweede vraag is wat moet ik doen als ik die "dienst" wens stop te zetten. Ik kan véél flessenwater kopen voor die prijs.
Wat vindt u aan de hoge kant? Het verbuik van 1 m3 of de gefactureerde prijs?

Reclame

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 apr 2021 18:20

Ik ben alleenstaande en heb door erfenis het huisje naast mijn deur verworven. In mijn eigen huisje neem ik al 35 jaar mijn water uit een waterput, heb ook nog een regenput voor tuin en autowassen. In het (leegstaand) buurhuisje (tweewoonst) staat wel een watermeter. Daar haal ik regelmatig mijn drinkwater vandaan. Nu krijg ik een (jaar)afrekening voor een verbruik van 1m³ ten belope van 95.66 euro.
Dat vind ik behoorlijk aan de hoge kant. Dus mijn vraag is nu; is dit normaal? En tweede vraag is wat moet ik doen als ik die "dienst" wens stop te zetten. Ik kan véél flessenwater kopen voor die prijs.
Wat vindt u aan de hoge kant? Het verbuik van 1 m3 of de gefactureerde prijs?
Prijs voor het geleverde goed.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 apr 2021 20:01

Daar heb je ook het vast recht in, de huur van de meter en de waterzuivering.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 apr 2021 20:09

Nu krijg ik een (jaar)afrekening voor een verbruik van 1m³ ten belope van 95.66 euro.
Dat vind ik behoorlijk aan de hoge kant. Dus mijn vraag is nu; is dit normaal?
Helaas wel

Niemand gedomicilieerd, dan betaal je stevig aan "vaste rechten"

Bij Pidpa is dat 50 € voor de meter, en nog eens 30 + 20 aan overheid voor zuivering en riolering ...
Da's al 100€ en dan is er nog geen lek water uit gekomen ...
En tweede vraag is wat moet ik doen als ik die "dienst" wens stop te zetten.
Watermaatschappij de toevoer laten afsluiten.

Terug naar “Milieurecht”