Omgevingsvergunning

Luc De Bruycker
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Omgevingsvergunning

#1 , 25 mar 2021 16:34

Beste
Grenzend aan mijn oprit ligt een groot perceel er stond een huis op met bijhorend garages de nieuwe eigenaar heeft alles afgebroken en het perceel opgehoogd ongeveer 1m en verhuurt het terrein nu aan een ondernemer die zwembaden verkoopt en plaatst.
Het terrein staat nu vol met materiaal allerhande en 3 afvalcontainers waardoor er nu ook geen en weer traffic is van vrachtwagens die lossen en laden.
Dit duurt nu al 3 jaar ondanks er verschillende mails en telefoons gestuurd zijn naar de gemeente .Er is ook geen omgevingsvergunning afgeleverd voor de ophoging mijn vraag is ook kan je een huis zomaar afbreken en er een opslagplaats van maken .Het terrein ligt midden bewoonde zone .
Wat kan ik verder doen?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 25 mar 2021 19:57

Lijkt niet koosjer te zijn .
Eigenaar / huurder zullen wellicht connecties hebben op de gemeente .
Alleen Stedenbouw kan u vertellen wat daar mag en niet mag .
In elk geval is een terrein verhoging met meer dan 30 cm ten opzichte van het omliggende vergunningsplichtig .
Ook mag u geen hinder ondervinden van deze verhoging ( grond ; of wat dan ook mag niet bij u terecht komen / u mag ook geen wateroverlast hebben ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Luc De Bruycker
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2021 14:53

Er is sowieso geen omgevingsvergunning vroeger stond een huis met tuin volledig in het groen nu is het een opslagterrein geworden waardoor allerhande materiaal en afvalcontainers recht voor mijn deur staan het over en weer gerij van vrachtwagens en bestelwagens geeft ook een heleboel opwaaiend stof tot gevolg waardoor een venster open zetten ook al problematisch is kan ik buiten stedenbouwkundige dienst van de gemeente hoger gaan en daar mijn bezwaar voor leggen de uitbater en huurder zijn immers vrienden en één ervan is de zoon van een politieker die gekend is op de gemeente

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 26 mar 2021 15:00

man, gebruik toch eens wat punten en komma's!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 mar 2021 16:26

En de bijhorende hoofdletters :evil:

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 26 mar 2021 21:13

De Provincie dan... of de politie.
Die zijn ook bevoegd.

Of de oppositie in de gemeente.

geloofd u werkelijk dat een 'gekende' politieker zoveel invloed kan hebben.

Luc De Bruycker
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mar 2021 14:45

Bedankt voor de reacties Franciscus.
Aan Jef 007 en mava 105 sorry voor de ontbrekende punten en hoofdletters ,maar was dit nodig om op dergelijke manier te reageren ?
Wat is het doel van dit forum ?
Mensen helpen of muggenzifterij ?
Laat het mij alvast weten als er nog fouten te bespeuren zijn !
De groeten

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 27 mar 2021 16:08

Indien het onleesbaar wordt ...diegene die antwoorden zijn vrijwilligers .... houden het dan voor bekeken.
Is ook niet leuk om zo'n teksten te ontleden. Kost soms heel veel tijd te veel...

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 27 mar 2021 16:56

En al helemaal als deze vrijwilligers dagelijks tientallen berichten lezen.
Als je er zo een paar na elkaar hebt, haakt men af, en dan kunnen de anderen niet degelijk geholpen worden.

jef007
Berichten: 1679

#10 , 27 mar 2021 17:47

arme Luc....

Terug naar “Milieurecht”