Bosgrond (kadastrale gegevens Vakantieverbl)

ElkeA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Bosgrond (kadastrale gegevens Vakantieverbl)

#1 , 26 jan 2021 10:22

Hallo iedereen, ik heb, namens mijn tante en oom, een vraag over grond in Stekene. In 1989 hebben beide samen een bosgrond gekocht via de notaris. Ze hebben er, zonder vergunning daar ze niet wisten dat dit moest, in 1980 een stacaravan opgezet, en hebben dit aan de gemeente via aangifteformulier aangegeven. Al vele jaren betalen ze taks op tweedeverblijf aan de gemeente en betalen kadaster en provicietaksen. De gemeente heeft dus sinds 1980 weet ervan dat deze stacaravan er staat, heeft belastingen gekregen hierop en heeft deze steeds gedoogd. Ook zijn er stedebouwkundig geen bouwovertredingen gekend.

Nu denken ze er aan, daar ze beide 75+ zijn, om dit stuk te verkopen. Er zijn al mensen komen kijken, maar allen stellen dezelfde vraag: Mag die stacaravan, die nog in goede staat is, blijven staan als de grond verkocht wordt? Of zal de gemeente eisen dat deze verwijderd zal worden?

In hun gebied is het allemaal bosgrond (volgens kadaster aard vakantieverblijf) en op alle gronden is een chalet of stacaravan te vinden, zij zijn geen alleenstaand geval. Sommige wonen er effectief, mijn oom en tante wonen er niet, gaan er enkel als het goed weer is soms paar dagen verblijven. Ik heb de gemeente Stekene deze vragen gesteld, doch kreeg geen antwoord hierop.

Weet er iemand waar ik info kan vinden? Zijn er mensen in gelijkaardige situatie? Advies?

Alvast bedankt !

Elke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 29 jan 2021 23:07

Bosgrond ... mag niet. In t beste geval gedoogbeleid zolang ze gedogen. Ga eens langs bij stedebouw met je vraag maar t zal noppes worden. Verblijfsrecreatie mag enkel op verblojfsrecreatiegronden. Verkrijgende verjaring is hier helaas niet van toepassing.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 01 feb 2021 14:25

" In hun gebied is het allemaal bosgrond (volgens kadaster aard vakantieverblijf) "
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Milieurecht”