Lawaai door vrachtwagens en bobcat buurman.

Zeproo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lawaai door vrachtwagens en bobcat buurman.

#1 , 20 jan 2021 18:41

Vraag,

Ik woon in een landelijke gemeente in agrarisch gebied. Onze enige buurman is een 10 tal jaar geleden begonnen met een professioneel boomkapbedrijf en hiervoor heeft 1/3 van zijn tuin gebetonneerd en (illegaal) nivelleringswerken gedaan en zijn zaak gevestigd in zijn huis. Zijn huis is een gewoon woonhuis in agrarische zone.

Maar ondertussen is zijn bedrijf sterk gegroeid. Van 1 vrachtwagen is het 2 dan 3 vrachtwagens geworden, een Bobcat en 2 - 3 werknemers. Gelukkig gaat hij zijn hout ergens anders zagen.Door deze lawaarhinder is het onhoudbaar geworden naast die buur te wonen. De vrachtwagens moeten hoge toeren draaien om die containers op te zetten, die bobcat moet ook op hoge toeren draaien en dit allemaal in een gewone woonstraat. We zullen maar niet spreken over de geurhinder (mazoetm uitlaatgassen).

Ik wil dat die hiermee stopt want hij heeft de lusten, geen huur moeten betalen voor een bedrijfsband,en wij de lasten, lawaai en geurhinder en het kapot rijden van de straat, want het gaat hier trouwens niet over kleine camionnetjes die aan en afrijden.

Ondertussen zijn mijn ouders ook heel oud en hebben ze hun rust nodig.
Hoe kan ik dit best aanpakken, te weten dat hij niets aantrekt met ons.

Bedankt
Ronny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 24 jan 2021 15:21

Als uw buurman over de nodige vergunningen beschikt om te doen wat gedaan wordt , dan is het aan u om uit te zoeken wat er eventueel niet in orde zou zijn met zijn vergunningen .

Neem maar aan dat de normen voor dergelijke vergunningen zeer streng zijn , en dat buurman zijn bedrijf niet gaat riskeren door misbruik te maken van vergunningen , of daartegen in te gaan .
Lawaai en geurhinder zijn niet noodzakelijk elementen die ingaan tegen een vergunning .
De straat "kapotrijden " is een zaak voor de gemeente , en niet voor u .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

loeki
Berichten: 267

#3 , 25 jan 2021 05:50

U schreef:
"Ik wil dat die hiermee stopt want hij heeft de lusten, geen huur moeten betalen voor een bedrijfsband......"
a)Hij zal zijn huis/bedrijfspand ook niet gratis gehad hebben en er ook hard voor gewerkt hebben
b)Uit Uw antwoord blijkt gewoon niets anders dan de jaloezie tegenover het succes van Uw buurman
c)Voor de rest gelijk "freelance" schreef

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#4 , 26 jan 2021 20:34

U kan altijd bij de gemeente eens gaan kijken of hij over de nodige vergunningen beschikt, en nakijken of hij de vergunningsvoorwaarden wel respecteert.
U beweert immers dat hij dingen illegaal gedaan heeft, als dat zo is, kan U daar klacht tegen indienen, maar dan moet U wel de nodige bewijzen hebben.

Terug naar “Milieurecht”