vermoeden pesterij

xavierb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

vermoeden pesterij

#1 , 29 okt 2020 04:56

Er zijn bij mij leidingen aangebracht van een maatschappij en ik vermoed dat de buur de werkmannen heeft verteld om die leidingen onnodig bij mij te doen uitkomen, terwijl dit logischerwijs eerder voor zijn gevel moest uitkomen. Kan je klacht indienen bij de politie op basis van vermoeden indien die werkmannen dat niet zouden willen toegeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 okt 2020 09:35

Over wat voor type leidingen gaat het hier? Gas; water; elektriciteit; riool; TV distributie, telefoon, internet, pijpleiding brandstof voor leger en/of luchthaven.??????

xavierb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2020 13:15

Dergelijke leidingen ik vermoed aan de gevel bevestigd worden gepland door de betrokken maatschappij en daar heft de burger zelden inspraak in.
Ja dat veronderstel ik ook, maar wat als het toch zo gedaan wordt? De buis komt uit aan mijn kant van de gevel, terwijl het logischerwijs aan de buur zijn kant zou moeten opkomen. Nu staat de buis krom, opdat het precies bij mij zou uitkomen.

De leidingen zijn van een internetmaatschappij.

Reclame

xavierb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 okt 2020 14:07



De leidingen worden aangelegd door de kabelbeheerder, dit in opdracht van een internetprovider.
Voor klachten zult u de betrokken maatschappij(en) moeten contacteren eventueel met een email en aangevuld met uw klacht en een foto.
Heb ik ook gedaan, maar indien die werkmannen dat gedaan hebben op aandringen van de buur, zijn ze eigenlijk medeplichtig en zullen ze dit niet willen toegeven, neem ik aan. Kan ik zeggen tegen de maatschappij dat ik dit vermoeden heb en enkel klacht indien tegen die buur indien ze dit kunnen bevestigen als die buur dat zo heeft aangevraagd?

xavierb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 okt 2020 15:04

Ok ik kan geen vermoeden hard maken tov de politie, maar ik wilde weten of ik dit kan zeggen tegen de maatschappij om ze uit te nodigen dit te bevestigen indien dit zo is en ze het misschien toch zouden toegeven?

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 okt 2020 18:40

Het maakt toch niet uit wat de buurman hen gevraagd heeft. Als zij dat anders dan voorzien hebben uitgevoerd, zijn zij of hun werkgever daarvoor verantwoordelijk.

Ze gaan echt niet argumenteren: normaal doen we dat niet zo, maar de buurman wou dat. Ik zie het strafbaar feit van de buurman niet.

xavierb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 okt 2020 19:28

Het maakt toch niet uit wat de buurman hen gevraagd heeft. Als zij dat anders dan voorzien hebben uitgevoerd, zijn zij of hun werkgever daarvoor verantwoordelijk.

Ze gaan echt niet argumenteren: normaal doen we dat niet zo, maar de buurman wou dat. Ik zie het strafbaar feit van de buurman niet.
Pesterijen zijn niet strafbaar?

xavierb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 nov 2020 15:49

Ok, maar is het eigenlijk wel legaal voor een internetmaatschappij om een buis tegen je gevel te plaatsen zonder voorafstaande toestemming?

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 04 nov 2020 20:15

Ja kan wettelijk perfect.
Is voor openbaar nut.
649 B.W.
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... e_name=wet

Terug naar “Milieurecht”