Mogelijkheden in agrarisch gebied

jellevr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mogelijkheden in agrarisch gebied

#1 , 05 okt 2020 20:42

Dag iedereen,

Ik heb een huis gekocht dat volledig vergund is en staat in agrarisch gebied. Ik wens enkele zelfstandige activiteiten te starten, zoals zelfstandig bomenveller en tuinman. Gezien er zich weinig tot geen activiteit op mijn perceel doorgaat, dacht ik dat dit wel moet kunnen. Indien dit niet kan, waar hoort zo'n activiteit dan wel thuis? In een industrie zone of woongebied?

Ik heb al voorbeelden gevonden van bomenvellers en tuinonderhoud die hun maatschappelijke zetel in landbouw gebied hebben maar ik wil hier toch eerst zekerheid over. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 okt 2020 09:06

wat wil je dan doen bij het huis? Machines stallen is vaak ook vergunningsplichtig, net als een bureau maken waar je klanten kan ontvangen. Ik zou gewoon eens informeren bij de dienst omgeving

lukasi
Berichten: 1141

#3 , 06 okt 2020 10:53

Om te bouwen in agrarisch gebied moeten je inkomsten voortvloeien uit land- en tuinbouw. Als plantenkweker kan je daar dus starten en gebouwen bij optrekken. Als tuinaanlegger en planten stockeren kan je wel de planten zetten maar geen extra gebouwen optrekken.

Je hebt 1 voordeel, je woont in een vergunde woning in agrarisch gebied , dus je zal je activiteiten kunnen uitvoeren op landbouwgrond maar je zal een degelijk dossier moeten opstellen als je bouwkundig wil uitbreiden.

Reclame

jellevr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2020 10:44

Dag Luka en Lennie,

Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt, ik wil niets bij bouwen. Er staat een vergund huis en stal op het terrein. De stal is momenteel vergund voor het houden van australische parkieten (vorige eigenaar).

Ik wil graag zelfstandige worden als tuinman en bomenveller. Ik wens enkel de bestaande stal (hangaar) te gebruiken voor het opslaan van mijn materiaal wanneer ik niet aan het werken ben.

In de toekomst zou ik graag land en tuinbouw machines verkopen, verhuren en herstellen/onderhouden.

Ik ben nog nergens met begonnen, ik wil vermijden dat ik iets doe wat niet mag.

Alvast hartelijk bedankt.

Terug naar “Milieurecht”