Eénmanszaak - klacht buren

EmmaGuus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Eénmanszaak - klacht buren

#1 , 28 sep 2020 23:30

Ik heb een éénmanszaak in bijberoep (webwinkel), mijn buren hebben een klacht ingediend wegens overlast van vrachtverkeer.

Ik woon in een rustig, doodlopend straatje. 2 keer per week komt er een vrachtwagens goederen lossen/laden, max 2 pallets (dus geen hele vrachten). Het is nog nooit gebeurd dat de vrachtwagens de weg blokkeerden of wat dan ook. Helaas durven sommige chauffeurs wel voor het huis van de buren te parkeren (op de openbare weg), waardoor hun laadklep de oprit van de buren blokkeert.
Buren gaven aan dit storend te vinden, sindsdien vraag ik chauffeurs voor ons huis te parkeren en onze oprit te blokkeren. Helaas zijn er vaak verschillende chauffeurs, die deze memo dan niet gekregen hebben en toch weer de oprit van de buren blokkeren met hun laadklep. Dan heb ik weer schreeuwende buren op straat of woedende buren aan de deur (aangezien ze op hun camera beelden uren later zien dat de vrachtwagen er weer stond).

Ze gaven onlangs aan dat ze willen dat ik mijn éénmanszaak verhuis omdat deze gelegen is in een woonwijk en geen industrie zone.

Ik weet even niet goed wat ik nu het beste doe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2020 09:46

als de vliegende bliksem contact opnemen met de dienst omgeving. Het zou zomaar eens kunnen dat de buren gelijk hebben en dat er geen andere functies dan wonen toegelaten zijn, of dat ze aan bepaalde sets voorschriften zijn gebonden.
Zorg tenminste dat je daar al in orde mee bent, dan kunnen ze geen klacht indienen bij de dienst omgeving.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2020 11:28

In sommige woonzones mag je geen handel drijven !

Dus eens tot de gemeente gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”