verplaatsen verharding in tuin

Vikjordi
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

verplaatsen verharding in tuin

#1 , 11 sep 2020 08:21

Beste,

Wij zouden hier graag een zwemvijver in onze tuin plaatsen. Aangezien wij reeds meer dan 80m2 verharding hebben moest er hier voor dus een bouwvergunning voor aangevraagd worden, wat ook gebeurd is.
Deze is onontvankelijk verklaard geweest omdat wij in agrarisch gebied wonen en er boven de 80m2 verharding geen bouwvergunning gegeven mag worden ( de oppervlakte van reeds bestaande verharding ligt er reeds meer dan 80 jaar, dus is gedoogd).

Nu is mijn vraag of ik de oppervlakte van het zwembad ( die in de tuin zou komen) mag "wisselen" met een deel van de bestaande verharding, m.a.w. zou ik mogen het zwembad plaatsen in de tuin en van een deel verharding tuin maken? Zo blijft de ratio verharding/tuin het zelfde.

Op het gemeentehuis kunnen ze me geen pasklaar antwoord geven hier op.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 sep 2020 09:15

U vergeet te vermelden of u dan nog steeds boven de 80m² uit komt. Als het daar is dat ze over struikelen, dan zal de wissel van locatie niet veel uitmaken denk ik

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 15 sep 2020 10:54

U vergeet te vermelden of u dan nog steeds boven de 80m² uit komt. Als het daar is dat ze over struikelen, dan zal de wissel van locatie niet veel uitmaken denk ik
TS schreef :
zou ik mogen het zwembad plaatsen in de tuin en van een deel verharding tuin maken? Zo blijft de ratio verharding/tuin hetzelfde.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Milieurecht”