Oprit klinkers

Katje930
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Oprit klinkers

#1 , 26 aug 2020 06:23

Wij hebben meer dan 5 jaar geleden klinkers laten leggen op de oprit. Het gaat over een groot stuk en we gaan echt tot tegen de buren. Nu hoorde ik toevallig dat ik daarvoor een vergunning had moeten vragen. Kan dit nog? Of laat ik het gelijk het is. De buren hebben er geen problemen mee.
Mvg
Katje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2020 09:00

Als je meer verhard dan strikt noodzakelijk (= de toegang tot de voordeur en de garage) dan heb je daar inderdaad vaak een vergunning voor nodig.
Alleen, ik weet niet of het veel nut heeft om nu slapende honden wakker te maken?

Katje930
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2020 12:18

Ja wist ik toen niet van de vergunning en die firma dat ze gelegd heeft hebben er nooit iets over gezegd.
Klopt het dat er een verjaringstermijn is van 5 jaar?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 aug 2020 12:40

Klaagt er iemand? Buur of Gemeente? Indien niet, hou het zo en roer niet in dat potje. Brengt enkel maar stress.

Katje930
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 aug 2020 12:58

Ja lijkt me ook het beste... nee voorlopig klaagt er niemand... ligt al 6 jaar en de buren genieten er soms mee van om hun auto te parkeren 😉

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 26 aug 2020 14:24

Ik heb een maand geleden een bijkomend terras laten aanleggen.
De gemeente zei me dat er geen vergunning nodig is omdat nieuw + bestaand terras een oppervlakte hebben van -in totaal- minder dan 80 vierkante meter.

Ze zegden me ook dat voor een oprit naar de garage geen vergunning nodig is. Ook niet voor het pad naar de voordeur.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 27 aug 2020 17:07


Ze zegden me ook dat voor een oprit naar de garage geen vergunning nodig is. Ook niet voor het pad naar de voordeur.
Als ik de posts lees, lijkt het eerder te gaan om het volledig verharden van de voortuin. Verharden van oprit en pad naar de voordeur is o.k., maar aan regels gebonden. Volledige voortuin verharden is verboden.

https://www.avbs.be/actualiteit/verhard ... in-wat-mag
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Milieurecht”