Buur startte horecazaak, nu vaak last.

ciri
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buur startte horecazaak, nu vaak last.

#1 , 23 jun 2020 22:20

Mijn buurman startte een horecazaak, hoewel wij in een woonwijk in het centrum van een grootstad wonen met geen enkel andere horecazaak in een straal van 100 meter. Hierbij heb ik twee vragen:

* Het zorgt vaak voor overlast (veel lawaai in de tuin en in het huis) ver na 10 uur. Meestal stopt hij na klacht of politie sturen, maar het is zo vermoeiend en storend voor onze rust.
* Mag dat zomaar, een restaurant starten in een woning? Is er een website of online portaal waar ik online de bestemming van deze woning kan controleren? Mij lijkt het illegaal, maar daar hoopte ik dus van jullie meer informatie over te krijgen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 23 jun 2020 22:51

kijk eens op KBO

op adres of BTW nr

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2020 09:00

de stedenbouwkundige voorschriften zul je moeten opvragen bij de betreffende gemeente. Vaak kan je die wel online terug vinden, maar zo'n RUP bijvoorbeeld is nu niet echt in gewone-mensen-taal geschreven :D

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 jun 2020 09:29

Ga gewoon eens info vragen op de bouwdienst van uw gemeente.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2020 11:57

Men mag de horeca hinder niet onderschatten, en dit in alle jaar getijden, maar er zijn regels en zoals al gezegd deze eerst gaan raadplegen, en zeker zomerbars en pop up bars brengen veel overlast met zich mee. en bij goed weer hun terrassen open tot 1:00 uur en na vandaag misschien nog langer . en jij moet maar vroeg gaan werken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Milieurecht”