Niet vergunde serre regulariseerbaar?

Bruinbrood
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet vergunde serre regulariseerbaar?

#1 , 23 jun 2020 15:48

Beste,

Ik heb een niet vergunde serre in mijn voortuin. Mijn woning, overgekocht van mijn grootouders, dateert van 1976. De serre werd kort daarna gebouwd. De exacte bouwdatum weet ik niet. De serre is bijna 30m², en ligt op slechts 2 meter van de straatkant grens . Het heeft zijn eigen 'mini' perceelnummer. Wat zou het nut daarvan kunnen geweest zijn?

Nu wil ik graag een zwembad en poolhouse bouwen in mijn achtertuin. Met een poolhouse kom ik sowieso boven grens van de 40m² bijgebouwen uit. Kan ik die serre laten regulariseren? In mijn bouwaanvraag zal ik sowieso melding moeten maken van die serre of ik bega 'moedwillig' een misdrijf.

Is die serre regulariseerbaar? Moet ik hiervoor bij een architect of een advocaat zijn?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jun 2020 16:28

Voor dat zwembad zal je toch ook een BV moeten hebben.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2020 09:20

Ik vrees er een beetje voor, een constructie in de voortuinstrook wordt door de meeste voorschriften uitgesloten, net als iets in de zijtuinstrook trouwens (de traditionele carport buiten beschouwing gelaten)

Maar, als de gemeente zich er niet aan stoort, en het niet in de nieuwe bouwvergunning oplegt als voorwaarde.. . Dan is het nog altijd niet geregulariseerd maar dan moet je het ook niet weg doen. (Lang leve de Belgische wetgeving :P )

Reclame

Terug naar “Milieurecht”