Groene zone wordt woonproject, mag ik mijn levenswijze voortzetten?

damnation
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Groene zone wordt woonproject, mag ik mijn levenswijze voortzetten?

#1 , 10 jun 2020 22:39

Beste


Onlangs,door het toevallig zien van een aanplakking van aanvraag omgevingsvergunning( hangt aan een paal aan de overkant van een T- kruispunt; enkel te lezen vanuit de wagen of fiets want voetpad en gevel ligt erachter)kom ik te weten dat men van een groene zone die uitkijkt op mijn tuin en achtergevel ( glazen) alle bomen heeft verwijderd en de sinds jaren 70 aanwezige vijver gaat dempen om 4 woningen op te plaatsen ( wooncomplex) deze kijken allemaal binnen bij mij alsook rechtstreeks op het toilet door het raam van de badkamer alsook de tuin.

Ik leef in huis vaak naakt en begeef mij ook zo buiten in mijn tuin aangezien dit de reden was voor de aankoop van de woning( geen aanstoot geven en geen gluurders; gewoon rustig één met de natuur).
Nu blijkt dat er 4 gezinnen met 8 ramen op mijn tuin en woning gaan uitkijken.
Nu kan ik bezwaar maken en hopen dat men hier rekening mee houdt, maar aangezien ik mijn levenswijze niet ga veranderen , wil ik ook weten of men mij nu dit ook kan gaan verbieden indien er gluurders zouden gaan wonen die hier wegens bekrompenheid aanstoot aan zouden kunnen nemen, terwijl ik dit al sinds mijn intrek reeds gewoon ben en ook de reden was van mijn aankoop van deze woning in groene omgeving. Mijn vraag; ik heb dit reeds laten weten waardoor men de ramen een andere richting zou kunnen geven, indien men de ramen toch naar mijn kant plaatst dan nemen ze het risico dingen te zien wat ik gewoon ben te doen. Kan men de politie alsnog mijn kant opsturen aangezien ik hier eerst was en ik open ben geweest over mijn levenswijze?

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 jun 2020 23:07

Je zal moeten uitwijken naar een naaktstrand of je tuin en huis volledig aan het oog onttrekken zodat ze je niet kunnen zien in uw adamskostuum.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

damnation
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jun 2020 06:33

Normaa aanpast een mens zich aan aan de omgeving waar men zich gaat vestigen. Gaat een mens op reis dan past hij zich aan. Wil men geen naakt zien en neemt men aanstoot dan loopt men niet over het naaktstrand.

Ik zal mijn achtergevel versieren met kunstzinnige dildo’s en sexpoppen, zo weten toekomstige kopers alvast wat ze te zien kunnen krijgen als ze door mijn bomen gaan gluren naar mijn levenswijze( met de bedoeling dingen te zien dus) ieder zijn manier van leven; anderen zijn bedriegers, alcoholisten,agressievelingen,johnnies,luidruchtig,... ik heb een Kledingallergie.

Ik plaats alvast 10 meter hoge bamboe( gras)

Bedankt

Reclame

lucas123
Berichten: 483

#4 , 11 jun 2020 07:25

Begin niet met bamboe: dat is smeerlapperij in uw tuin. Woekert altijd en is achteraf door de grote wortelklonten bijna niet te verwijderen.

damnation
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2020 08:06

Smeerlapperij door een onwetende; bamboecontrol!!!!

Bamboe is enigste oplossing tegen klimaatopwarming!!! Verwijdert dubbel zo snel co2 uit de lucht dan loofboom.

Maar 1 tip van een professional:allen aan de bamboe!!!!

lukasi
Berichten: 1145

#6 , 11 jun 2020 09:30

.... en put daardoor ook 2 keer zo snel de bodem uit.
Trouwens bamboe van 10 meter , dan is dit de phyllostachys en die wordt in land van herkomst inderdaad met gemak meer dan 10 meter. Hier, in optimale omstandigheden ? Maximum 6-8 meter .

En opwarming aarde pak je niet aan met alleen bamboe's . MInder verharding, meer waterinfiltratie, anders bouwen, meer bomen en struiken. Meer groen in de stad. Bamboe levert maar een minimale bijdrage.

De rootcontrole waar je naar verwijst moet zeer degelijk en correct worden uitgevoerd. Onderzoek door Oprins heeft echter aangetoond dat deze rootcontrole maar effectief werkt gedurende de eerste 10 jaar, daarna krijg je degradatie door de blijvende inwerking van de wortels.

Sirkii
Berichten: 5414

#7 , 11 jun 2020 12:35

Hoe was die zone ingekleurd op t kadasterplan? Ws woongebied of woonuitbreidingsgebied.

damnation
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 jun 2020 18:54

Het gaat om een huis aan de hoofdweg waar een tuin achter staat van 50 meter( dit is parkgebied) met ernaast een buurtweggetje( onverhard) deze gaat de eigenaar verharden en hier komen 4 huizen in de tuin wat nu blijkbaar verkaveld is,met de hoofdingangen naar deze buurtweg ; alle huizen in de omgeving kijken uit naar de hoofdweg; enkel deze 4 woningen worden gedraaid richting de tuinen. Men zou de huizen kunnen draaien en dan zouden wij geen hinder ondervinden; alle buren hebben ondertussen bezwaar aangetekend wegens niet landelijk karakter en niet passen in deze omgeving ; ben niet de enige naturist hier!

LeenW
Berichten: 12839

#9 , 11 jun 2020 18:56

Mag ik iedereen er aan herinneren dat dit geen botanisch forum is?

Sirkii
Berichten: 5414

#10 , 11 jun 2020 18:59

@TS : je hebt wel geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe die achterliggende grond ingekleurd is in t kadaster. ...

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 11 jun 2020 19:16

Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 11 jun 2020 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

damnation
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 jun 2020 19:25

@ Sirikii


Woongebied met landelijk karakter en parkgebied( eerste 50 meter vanaf straat is woongebied) de woning ( oorspronkelijke) staat op bepaald punt zelfs meer dan 3 meter over de rooilijn en men gaat deze woning zo laten staan als leegstand want dan zou men de gevel niet achteruit moeten schuiven. Vandaar 4 woningen in de tuin. Wat wettelijk is of niet weten we niet, wel heel zeker dat er iemand van de gemeente mee gemoeid is want men doet te geheimzinnig.

Toch bedankt maar ik raad aan sommigen hier aan dat men wat meer buitenkomt in de nu nog frisse lucht ; dat beetje zuurstof doet echt geen kwaad.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 11 jun 2020 19:51

dat beetje zuurstof doet echt geen kwaad.
Zeker niet aan een blote ko.. :lol:

Terug naar “Milieurecht”