Stal legaliseren

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Stal legaliseren

#1 , 18 apr 2020 20:14

Dag, ik heb 6 jaar geleden mijn huis gekocht (was van mijn vader) daar is een stal bij die is gemetst is maar niet gelegaliseerd is. En staat ook al meer als 30jaar. Nu begint mijn dak door te zakken dus moet ik werken uitvoeren aan mijn stal. Hoe moet ik deze legaliseren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 apr 2020 09:26

Bouwaanvraag indienen bij de gemeente.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2020 17:41

Heb ik dan niet de kans dat ik deze moet afbreken? Want dan heb ik geen paardenstal meer

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 apr 2020 09:49

Zijn het grote werken? Normaal, voor kleine onderhoudswerken, zoals nieuwe pannen opleggen, hoef je geen vergunning aan te vragen.

Als je moet beginnen met dakbalken te vervangen, poutrellen te steken, deur-of raamopeningen te veranderen van plaats of afmeting, muren afbreken... Dan heb je wel een vergunning nodig en dan is de kans inderdaad bestaande dat je die niet zal bekomen als de paardenstal niet past binnen de huidige geldende stedenbouwkundige voorschriften.

Terug naar “Milieurecht”