Nieuwe wet trage wegen

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Nieuwe wet trage wegen

#1 , 15 apr 2020 12:57

Al 6 jaar lang zijn we een strijd aan het voeren tegen de fantastische voetwegenactivist X..We hebben al 2x een uitspraak in ons voordeel gehad en de stad heeft hierin berust..Nu heeft de stad een dading afgesloten met X voor 1,6 miljoen€..ze moeten hem “slechts” dit bedrag als de stad 53 gevraagde wegen open maakt waaronder ook deze die over ons terras loopt..De stad wil nu natuurlijk kost wat kost deze weg open maken.Sinds 1 september 2019 is er een nieuwe wet die de Stad volmacht geeft om zelf te beslissen over de trage wegen..Dus nu komt mijn vraag..Kan de stad ondanks de uitspraken en de berusting ons nog dwingen om deze weg open te maken?Onze advocate kan hierop geen antwoord geven omdat dit nog niet gebeurd is..Alvast bedankt voor jullie moeite!Groetjes Charlot

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 15 apr 2020 15:09

Onduidelijk: "wat" is er nog niet gebeurd?
Vanuit het standpunt van de rechtszekerheid lijkt het me niet mogelijk dat de stad haar eerdere veroordeling, uitgesproken in tempore non suspecto, naast zich kan neerleggen.
De wet heeft ook geen terugwerkende kracht...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 apr 2020 16:59

De gemeente mag die wegen een beetje verleggen, zodat ze niet meer over uw terras lopen, maar achter in uw tuin bvb.

Reclame

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2020 11:11

Beste Thomas,

Daarmee bedoel ik dat ondertussen er nog geen rechtzaken geweest zijn ivm trage wegen sinds de nieuwe wet van 2019. En al zeker niet als er reeds een uitspraak over geweest is.

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 16 apr 2020 12:57

Maar je hebt toch al een vonnis in uw voordeel?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 apr 2020 13:20

Ja dat klopt..De rechter heeft in ons voordeel uitgesproken 2X tegen X en de stad heeft berust in het vonnis maar nu beweert de stad dat ze ons toch kunnen dwingen om te openen omwille van de nieuwe wet van 1 september..

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 16 apr 2020 13:26

Staat in die wet dat ze met terugwerkende kracht geldt en eerdere veroordelingen opheft?
Ik denk van niet. RECHTSZEKERHEID!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 apr 2020 17:58

Staat in die wet dat ze met terugwerkende kracht geldt en eerdere veroordelingen opheft?
Ik denk van niet. RECHTSZEKERHEID!
We weten niet wat er in de vonnissen staat.
Ik heb dit al eens gevraagd
viewtopic.php?f=49&t=104816&p=598406#p598406
#31 #36
Geen antwoord.
Hoe kunnen we dan helpen?

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 apr 2020 18:09

In ons vonnis staat dat de rechtbank van oordeel is dat het bestaan van de weg niet bewezen is..De stad heeft hierin berust..Is dit een antwoord op uw vraag?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 apr 2020 22:12

Dan bestaat die weg niet en moet ook de stad zich daaraan houden.

Terug naar “Milieurecht”