uitlaatgassen in je huis

Tomos
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uitlaatgassen in je huis

#1 , 07 apr 2020 15:56

Hallo,

Ik vroeg me af of ik iets mag doen aan mensen die bv. 30 min lang met een draaiende auto voor mijn huisdeur staan. De uitlaatgassen komen in heel het huis terecht vermits ik de ruiten altijd op een kiertje zet.

Ik vind het niet erg dat hij daar staat op zijn gsm te spelen maar af en toe geeft ie dan nog eens gas bij en dan is het hier gewoon bijna stikken als ik niet alle 6 ruitenen aan die kant sluit omdat er iemand staat te nietsen.

Kortom het is niet tof.

mvg Tomas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tomos
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2020 16:00

Ik kan het altijd even vragen natuurlijk maar het zijn altijd van die jonge gasten. Liever met een solide argument benaderen.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 07 apr 2020 16:40

Heeft u de mens al eens aangesproken?

En anders: rondhangen in je wagen is in strijd met de coronamaatregelen. Dat mag dus momenteel niet.

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2020 17:01

Onderliggend artikel van de wegcode is hier zeker van toepassing.

8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.

De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 07 apr 2020 17:07

Voila, stationair laten draaien van de motor is verboden.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 07 apr 2020 17:11

gewoon uit nieuwschierigheid, wat dan als men met warmere temperaturen de motor laat draaien om zo airco en verkoeling te krijgen in de wagen?

er van uit gaande dat men dan op iemand wacht en niet "rondhangt"

bosprocureur
Berichten: 6856

#7 , 07 apr 2020 17:19

gewoon uit nieuwschierigheid, wat dan als men met warmere temperaturen de motor laat draaien om zo airco en verkoeling te krijgen in de wagen?

er van uit gaande dat men dan op iemand wacht en niet "rondhangt"
Het is en blijft de motor laten draaien zonder noodzaak (om te rijden); en stilzitten mag niet, heb ik gehoord (alhoewel dat in A'pen anders zou liggen).

Idem dito voor rondhangen (niet bewegen?? )

Floes
Berichten: 115

#8 , 07 apr 2020 17:21

En om de ruit te laten ontdooien, puur uit nieuwsgierigheid? Want met bevroren ruiten rijden is niet slim. En krabben terwijl de motor niet draait, heb ik nog nooit iemand zien doen...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 07 apr 2020 17:23

gewoon uit nieuwschierigheid, wat dan als men met warmere temperaturen de motor laat draaien om zo airco en verkoeling te krijgen in de wagen?
Dat zal dan afhangen van wat een verbalisant en uiteindelijk de rechter als "noodzaak" zien.
IN Vlaanderen, Brussel een eerste graads inbreuk (58€)

In Wallonië al meer dan een jaar nadrukkelijk verboden als milieumaatregel als je niet "deelneemt aan het verkeer" ...
Kostte toen 130€

Sirkii
Berichten: 5410

#10 , 07 apr 2020 18:25

En om de ruit te laten ontdooien, puur uit nieuwsgierigheid? Want met bevroren ruiten rijden is niet slim. En krabben terwijl de motor niet draait, heb ik nog nooit iemand zien doen...
Dan moet je bij mij eens komen kijken. Motor draait niet tijdens het krabben (alhoewel ik weinig te krabben heb omdat er bij aangekondigde vrieskou doeken op de buitenslapende auto s gelegd worden.

k Zou idd die bestuurder vriendelijk aanspreken en als dat niet helpt de politie vragen om langs te komen (als ze dat al een prioriteit vinden .....)

Franciscus
Berichten: 38599

#11 , 07 apr 2020 18:41

En om te beginnen u dient uw ramen dicht te doen. Dat antwoord zal u van elke politieambtenaar krijgen.
Het is idd niet toegelaten in vrijloop te versnellen. Maar voor de rest is het zoals Inazuma heeft geschreven.

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 08 apr 2020 11:32

En om te beginnen u dient uw ramen dicht te doen.
Slapen met open ramen is toch niet verboden?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38599

#13 , 08 apr 2020 11:43

Neen, is niet verboden maar om bepaalde inbreuken vast te stellen wordt wel verondersteld zeker bij geluid of andere overlast u zelf alle maatregelen hebt genomen.
Als het in Antwerpen is ...en steeds dezelfde en die ook nog eens bezoek krijgt dat regelmatig wisselt... toch eens de politie bellen zou iets anders kunnen zijn.

Maar weerhoudt niet dat er vaststelling kunnen gedaan worden.

Terug naar “Milieurecht”