Overlast vogels

cesto
Berichten: 324

Re: Overlast vogels

#16 , 06 apr 2020 15:24


Is op een juridisch forum opportuun om de wetten ( al gaat het maar ?? om dieren ) te omzeilen ?
Wie heeft er voorgesteld om wetten om te zeilen? Niemand heeft nog in deze discussie aangeraden om op straat te beginnen schieten tegen die nesten.
Voor de rest gaat het om persoonlijke meningen die zo goed als niets te maken hebben met het recht.

Zo heb ik persoonlijk enorm veel respect voor natuur en milieu, maar ik begrijp wel de frustratie van TO, en in zijn plaats zou ik ook alles doen om die lastige beesten te verjagen van mijn huis/tuin/parkeerplaats.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#17 , 06 apr 2020 15:57

Mag ik iedereen vragen aandacht te hebben voor de juridische vraag: in hoeverre is de gemeente aansprakelijk (dit impliceert dus een juridische vraag) voor dit gebeuren?


En de tweede vraag: in hoeverre kan en mag iemand zelf optreden tegen dit fenomeen?

Louter praktische tips and tricks stuur je best per PM, alsook fundamentele bezwaren tegenover deze tips and tricks. (De grens is vaag, akkoord).

De vraag is op zich juridisch, dus in se kan en mag ze gesteld worden hier op het forum. Laat ons respectvol zijn ten aanzien van elkaar.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 apr 2020 16:07

# 18 Misschien kunnen uw kinderen en kleinkinderen in de toekomst naar bestaande documentaires kijken : dat waren nu dieren. Naar de tijd van toen.
Of de documentaires van David Attenborough op DVD aanschaffen, zeer leerrijk.
Of the trilogy : planet of the apes op blue ray.

Dan hebbe zij studiemateriaal.

Reclame

Iceman87
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 apr 2020 17:20

Auto al ergens anders parkeren?
CD, zilverpapier, vliegers in de boom hangen.
Bandopname van kreet buizerd/valk enkele keren smorgens vroeg afspelen (verwittig even de buren)
Kat opkweken.
Doe dit in overleg met gemeente en buren.
Oja en zie dat er geen eten wordt gestrooid, je zal niet de eerste zijn met overlast omdat de buur eten geeft
Mijn auto ergens anders parkeren doe ik nu al continu, het is dan echter jammer van het feit dat ik een garage heb waar ik voor kan staan (ok geen groot ongemak een paar meter stappen zeker en vast niet) maar de buren kijken al een beetje raar :D

IVM de CD, Zilverpapier, etc... Is dit iets wat ik kan doen zonder in de problemen te geraken? Het zijn bomen die tot de gemeente behoren en op gemeente grond staan?

Een band opname lijkt me nog net iets te drastisch in dit geval maar ik houd het in het achterhoofd :D

bosprocureur
Berichten: 6857

#20 , 08 apr 2020 17:54

Die bandopname zal allicht perfect werken; een paar dagen.
Op het moment dat de vogels doorhebben dat er geen effectief gevaar is, trekken ze er zich niets meer van aan.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 09 apr 2020 09:31

Een 10 tal jaren heen werden hier miljoenen spreeuwen verjaagt op een avond, door middel van ontploffingen. Uitgevoerd door het leger en met toestemming van de overheid. Was dat toen nog niet verboden.?

Terug naar “Milieurecht”