Buren hebben hinder van bouwlift

andynuyens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buren hebben hinder van bouwlift

#1 , 05 apr 2020 16:24

Ik ben een kleine zelfstandige en ik heb in mijn tuin een opslagplaats voor mijn werktuig. Hier staat ook een bouwlift opgesteld. Er is een buur die mij al meerdere malen heeft gevraagd of ik deze niet kan plat leggen want hij vind het een afschuwelijk zicht. Mijn probleem is echter dat als ik hem plat leg hij veel meer plaats in neemt dan dat hij recht staat. De bouwlift is een ijzerenmast van 6meter hoog op 40cm. Nu is mijn vraag of ik het recht heb om hem te laten staan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2020 10:36

Opslag van goederen voor professioneel verbruik wordt vaak geregeld in de stedenbouwkundige wetgeving. Het zou dus kunnen dat je een inbreuk begaat tegen de stedenbouwkundige voorschriften. Informeer best bij de dienst omgeving, voor de buur het doet...

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#3 , 10 apr 2020 11:18

Opslag van materieel en stallen van aanhangwagens is inderdaad vergunningsplichtig. Sommige mensen lachen daar mee, maar eens de overheid het handhavingstraject opstart vergaat het lachen meestal vlug. Ik heb in mijn kantoor al hallucinante situaties meegemaakt daaromtrent. Best u zo vlug mogelijk in regel stellen...
Artikel 4.2.1. Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO)
Niemand mag zonder voorafgaande omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen :
(...)
5° een grond gewoonlijk gebruiken, aanleggen of inrichten voor :
a) het opslaan van gebruikte of afgedankte voertuigen, of van allerlei materialen, materieel of afval,
b) het parkeren van voertuigen, wagens of aanhangwagens,

Reclame

Terug naar “Milieurecht”