Inspecteur natuurpunt

ThinkTwice
Topic Starter
Berichten: 5

Inspecteur natuurpunt

#1 , 28 mar 2020 20:11

Hallo,

ik startte mijn wandeling in een bos met mijn hond die niet aangeleind was.
Daarop stopte 2 natuurinspecteurs op fiets en vroegen me om onmiddellijk mijn hond aan de leiband vast te maken.
Ik antwoordde : 'geen probleem' en mijn zoon die erbij was lijnde de hond aan.
Daarop vroeg de inspecteur of dit mijn eerste keer was dat ik hierop aangesproken werd en antwoordde : 'ja, dit is de eerste keer dat ik hierop wordt gewezen'
Daarna vroeg hij of ik hier al een schriftelijke verwittiging voor had gekregen, nu, met voorgaand antwoord vond ik dit nogal een domme vraag en antwoordde : 'ik heb net gezegd dat dit de eerste keer is dat men mij hierop wijst'
Blijkbaar beviel dat antwoord de inspecteur niet goed, waarop hij mijn paspoort vroeg.
Ik had deze niet bij, dus kon ik hem niet geven, waarop hij een notaboekje met balpen uit zijn broekzak haalde en mij vroeg om mijn gegevens te noteren.
In tijden van nu corona vond ik dat absoluut niet kunnen en dat heb ik hem ook gezegd. Inspecteur was duidelijk hier niet mee opgezet.
Ze vroegen dan wat mijn auto was op de parking, die heb ik aangewezen.
Zo hebben ze dan via mijn nummerplaat mij de dag erna een aangetekende zending gedaan met het verslag.
Nu, het verslag staat vol met leugens en is helemaal zodanig verdraaid dat ik overkom als een bullebak die zijn stem verhof en dichterbij kwam en die niet wou meewerken en corona gebruikte als list om mijn gegevens niet te delen etc, terwijl ze dan wel mijn nummerplaat kregen??
Ook maken ze een tal van insinuaties die op niks zijn gebaseerd, zoals mijn hond die de weg aangeleind vervolgde en blijkbaar goed wist hoe hij moest gaan dus zal deze hond hier wel dagelijks loswandelen...

Ik vind het ronduit schandalig dat een inspecteur v natuurpunt een valse verklaring naar me stuurt + allemaal subjectieve veronderstellingen doet... dit kan toch niet zomaar? Ik kan dit toch niet zomaar laten gebeuren? Wat kan ik hiertegen doen om gerechtigheid te verkrijgen? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 28 mar 2020 21:05

Staat er niet in het verslag hoe u moet antwoorden? Zo niet gewoon antwoorden richting correspondentieadres.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 28 mar 2020 21:38

Wat was de kleur van hun uniform?
Dacht dat het niet toegelaten was om met wagen naar een natuurgebied te rijden.
Niet alleen moet u uw identiteitskaart kunnen voorleggen aan elk bevoegd ambtenaar.. Inspecteurs van Natuur en bos zijn bevoegd als boswachter dus officier van gerechtelijke politie met beperkte bevoegdheid.
Maar ook als bestuurder van een wagen moet u uw identiteitskaart en uw rijbewijs enz bij hebben. Maar voor die controle is Natuur en bos niet bevoegd als u geen misdrijf pleegt met uw voertuig ...

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 29 mar 2020 13:01

Daar je niet zal kunnen bewijzen dat hun PV niet strookt met de waarheid zal je je er moeten bij neerleggen. PV s zijn nu eenmaal geacht correct te zijn tenzij je kan bewijzen dat ze dat niet zijn. Dura lex sed lex.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mar 2020 13:28

Begrijp TS niet helemaal.
Heeft verschillende overtredingen : loslopende hond - geen identiteitsbewijs bij - haalt corona aan omdat deze personen hun werk doen ( dus volgens hem mogen politieagenten niet verbaliseren indien de corona maatregelen met de voeten getreden worden ? ). Onnodige verplaatsing per wagen bovenop.
Via nummerplaat identiteit van TS nagaan ( omdat hij zichzelf niet kon identificeren ) wat is daar verkeerd aan, is geen wageninspectie.
Volgende opmerking : zoon was er ook bij : ouderdom ? want had die ook zijn identiteitskaart niet bij ?

Dus TS laat dan ook zijn portefeuille en dergelijke onbewaakt achter in de wagen ?

Hoeveel overtredingen nog ? Inspecteurs kunnen geen PV opmaken zonder persoonsgegevens.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 29 mar 2020 17:01

Ik vind het ronduit schandalig dat een inspecteur v natuurpunt
Van Agentschap Natuur & Bos vermoedelijk ?

Natuurpunt is een VZW

een valse verklaring naar me stuurt + allemaal subjectieve veronderstellingen doet... dit kan toch niet zomaar?
Als die in een PV staan, gaat u het tegendeel moeten bewijzen ...
Verbalisanten waren per 2, dus dat gaat nog net wat moeilijker worden.

Wat u denkt gedaan te hebben, is mogelijk niet hoe het overkomt ...

Overigens worden de inbreuken weerhouden, eerder dan uw instelling ...

Ik kan dit toch niet zomaar laten gebeuren? Wat kan ik hiertegen doen om gerechtigheid te verkrijgen?
Als u een voorstel krijgt tot betalen, netjes betalen

Anders gaat het u nog wat meer kosten voor de rechtbank

Als je zelf geen inbreuken beging, kan je gerechtigheid zoeken.
Nu zoekt de overheid gerechtigheid tegen uw vastgestelde inbreuken ...

Terug naar “Milieurecht”