ezels

Franciscus
Berichten: 38599

Re: ezels

#16 , 08 mar 2020 22:13

Klacht wegens sluikstort op uw terrein doen.
Als er buizen op uw terrein uitkomen deze (laten) verwijderen na vaststelling door politie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 mar 2020 11:19

Dank u, maar klacht doen nu nog?als ik al het papier heb opgeruimd?en dan ook 5 maand na de klacht,gaan ze dat nog aannemen?

En dan? hoe zij dat dan weten? gaat de politie dat dan doorgeven aan deze die ons die boete opleggen?

De buizen kan ik toch zomaar niet verwijderen tot tegen de afsluiting? dan loopt er nog water uit.

Er zijn er zelfs enkele die juist tot tegen onze afscheiding komen aan één kant van het perceel.

Die heb ik eens dicht gestoken maar dan maken ze mij uit dat ik de mensen hun afvoer dicht steek,(dan nog de andere buur waarvan de buis niet is)
Die ene buur zegt dat de buizen niet van hem zijn, nochtans staat daar maar één huis 50 m hoger dan de buizen en staan de andere huizen wel 200m hoger aan de straat.Dus kan het niet anders dan van daar komen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 09 mar 2020 11:48

één huis 50 m hoger dan de buizen en staan de andere huizen wel 200m hoger
Waar ligt die weide? In de Alpen?

Reclame

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#19 , 09 mar 2020 13:03

neen, ik bedoel in afstand op de grond, niet in de hoogte.

Franciscus
Berichten: 38599

#20 , 09 mar 2020 20:01

Ze mogen gewoon niet afwateren naar uw grond punt.
Politie en gemeente kan de nodige vaststellingen doen. o.a.inbreuken burgerlijk recht en ruimtelijke ordening.

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#21 , 10 mar 2020 02:12

Dat is juist het probleem, dat de gemeente niets doet.
Ik heb eerst naar ovam geschreven,die stuurden mij door naar hun Waalse collegas,die stuurden dat dan door naar de politie en de politie naar de gemeente,maar er gebeurde niets.zo ben ik al drie jaar bezig.
Nu de laatste keer had ik weer naar de gemeente geschreven met plan waarop de lozingen staan aangeduid.Ze berichten zoals altijd"we gaan het onderzoeken"
Nu toch ook bericht ,dat het op 18 december ging voor het schepencollege komen.
Eind januarie informeerde ik per mail,maar ik kreeg geen bericht terug.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 10 mar 2020 09:23

Tja, in Wallonië zijn ze altijd al een beetje trager. :lol:

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#23 , 10 mar 2020 11:55

Ja bij de ezels ligt wat papier en blijkbaar is dat dan wel een overtreding en kunnen ze wel foto's nemen en beboeten. Zij hebben toch geen bewijs dat dit van ons is, of is zwerfvuil of sluikstorten door anderen op uw grond meteen uw verantwoordelijkheid en mogen ze u beboeten voor sluikstort op uw grond door anderen?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 10 mar 2020 18:35

Ja bij de ezels ligt wat papier en blijkbaar is dat dan wel een overtreding en kunnen ze wel foto's nemen en beboeten. Zij hebben toch geen bewijs dat dit van ons is,
Dan moet u dat betwisten als de boete blijkbaar daarvoor is .

of is zwerfvuil of sluikstorten door anderen op uw grond meteen uw verantwoordelijkheid en mogen ze u beboeten voor sluikstort op uw grond door anderen?
Opdraaien voor de opruimkosten wél - ook in Vlaanderen trouwens.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#25 , 10 mar 2020 22:37

Zijn de ezels nog altijd niet gestald?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#26 , 11 mar 2020 14:03

Neen die lopen liever buiten.

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#27 , 11 mar 2020 14:04

Hoe moet ik dat dan betwisten? In beroep gaan? dan moeten we een advocaat nemen?

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#28 , 11 mar 2020 14:09

Ze hebben wel een grotere stal van 10 m2 die ik moest maken van de klacht , maar ze staan daar niet,ze gaan liever in de kleine van 2 op 2 van voordien.Het mag een open hok zijn drie zijden dicht,maar ik las ook op internet dat natuurlijke bescherming ook mag.Dus ik vraag mij af,het is daar omringt door bomen en struiken en bermen,of ze wel konden verplichten van een grotere stal te maken?

spakel
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#29 , 11 mar 2020 18:35

Alles was opgeruimd, maar toch geven ze dan 5 maand later die boete.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#30 , 11 mar 2020 20:30

Hoe moet ik dat dan betwisten? In beroep gaan? dan moeten we een advocaat nemen?
Hangt af van de aard van de sanctie en de juridische reden
Maar op die vraag antwoordde u niet ...

Terug naar “Milieurecht”