koertje dicht

bryno
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

koertje dicht

#1 , 09 jan 2020 20:47

hallo
ik wil een rijwoning verbouwen die ik verleden jaar kocht, en het stadskoertje 3M2 overkappen , dicht doen, isoleren , koepel enz.
…. koertje paalt aan een hoge muur 8M die het zonlicht wegneemt koertje, MI heeft het koertje dan weinig nut, geen zon. mos groeit niks enz.

Het was een bestaande niet vergunde toestand, vorige eigenaar, koertje was dicht met plastic platen ,soort "veranda"

nu dien ik een BA in en stad weigert doordat er geen open ruimte meer is...woning
koertje moet dus weer open.

heeft het zin om beroep aan te tekenen Best Dep. ? wat zou een goed argument kunnen zijn om koertje toch dicht te doen en een mooie keuken te plaatsen ?

ps// moest de hoge muur afgebroken worden zou ik geen moment twijfelen en zonnig koertje behouden. ik heb geen tuin maar wil wel een dakterras steken maar stad wil dit ook niet.

bedankt. :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 09 jan 2020 23:00

Kan je doen, maar dan mss beter motiveren waarom ?
Groendak er bovenop leggen misschien ?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 jan 2020 08:57

Men wil tegenwoordig zo min mogelijk regenwater afvoeren naar het riool. Wellicht daarom wil men geen dak. Is er een andere wijze mogelijk voor het opvangen van dat water en hergebruik? Of insijpeling in de bodem.

Reclame

bryno
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jan 2020 09:18

ja ik kan in de grond zo'n bak steken die eerst regenwater naar grond doet sijpelen en daarna naar riool
maar in hun motivering staat dit nergens. enkel dat er niet genoeg zonlicht binnen kan en dat men niet buiten kan..

Terug naar “Milieurecht”