Herstellen en verkoop van houten pallets in je tuin

Werfleider
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Herstellen en verkoop van houten pallets in je tuin

#1 , 03 dec 2019 20:31

Wij hebben een btw nr en zouden graag houten pallets herstellen in ons tuinhuis en verkopen aan een handelaar. Mag dat ? Of heb je een vergunning nodig? Kunnen de buren eventueel klacht indienen voor overlast zelfs indien ze het niet kunnen zien door de hoge begroeiing van bomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako
Berichten: 333

#2 , 04 dec 2019 09:31

Veel is afhankelijk van je ligging, best gaan informeren bij het gemeente/stadsbestuur dus

In principe is een dienstverlenend beroep nooit en probleem, maar voor andere activiteiten is dit niet (altijd) het geval. Zit je in een landbouwgebied zal je hiervoor wss geen toestemming krijgen...

Best ook nagaan of je geen milieuvergunning of andere vergunningen nodig hebt. Schrijnwerkerijen (waar je volgens mij onder zou vallen) hebben dit, als ik me niet vergis, vaak wel nodig.

Het feit dat de buren dit niet zien wil niet zeggen dat zij hiervan geen (over)last kunnen onvervinden. Ik denk maar aan geluid, stof,... maar mogelijk is er ook een vergroot risico indien jij stapels palleten tegen de perceelsgrens zet op enkele meter van hun tuinhuis waar zij toevallig 2 dure oldtimers hebben staan...

Reclame

Terug naar “Milieurecht”