klopjacht

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

klopjacht

#1 , 24 nov 2019 17:02

waarom moeten de stouwers bij een klopjacht geen jachtvergunning hebben?

waarom wordt het opjagen van wild niet als zwartwerk aanzien, als zij hiervoor niet worden ingeschreven?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2019 19:08

Jagen is een hobby !

De op jagers zijn nooit gewapend, tenzij zij ook hun examen hebben afgelegd en een wapen vergunning heeft.

En zij jagen niet, maken enkel lawaai zodat het wild uit hun schuilplaats komt.

De jacht is een sport, zwart werk ?? eens klacht indienen en dan weten wij het ook

Veel politici en rechters zijn ook jagers, als dit voor de rechtbank komt, ons kent ons .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 24 nov 2019 19:44

Heb net vastgesteld dat een evenemententerrein op 100 meter van de kerk en waar kinderen kunnen spelen ingekleurd is als jachtgebied....
Moet blijkbaar ook kunnen.
Ons vakantieverblijf 7000m² staat / stond ook ingekleurd als jachtgebied - werd vanop ons terrein (gevonden hulzen jachtpatronen) in de richting van het huis geschoten -- ... Terrein is omheind dus men kan er niet op.

Reclame

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 nov 2019 14:55



En zij jagen niet, maken enkel lawaai zodat het wild uit hun schuilplaats komt.

.
dus als ik straks in het veld wat konijntjes en fazanten ga opjagen met een stok, kan ik gewoon tegen de boswachter zeggen het is mijn hobby, zo riskeer ik dan geen zware boete?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 nov 2019 15:05



En zij jagen niet, maken enkel lawaai zodat het wild uit hun schuilplaats komt.

.
dus als ik straks in het veld wat konijntjes en fazanten ga opjagen met een stok, kan ik gewoon tegen de boswachter zeggen het is mijn hobby, zo riskeer ik dan geen zware boete?
Als je voor dit stuk grond jachtrechten bezit kan hu niks zeggen, ik weet waar je naar toe wilt, dat deze op jagers geen jachtrechten heeft en dat ze nu dit doen voor een ander, dus zwartwerk ??

Ga daar maar eens naar de rechtbank, een oude werkgever van mij had ook veel jacht grond en die had veel op jagers en die kregen dan een pint of twee na de jacht, zwart werk ???? . Heb je al veel arbeiders met jacht rechten geweten ? ik niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 nov 2019 10:43

Voor drijfjacht
op grof wild is een officiële toestemming nodig.

Voor drukjacht op grofwild volstaat een
melding aan Natuur en Bos

Familie en vrienden mogen de jager vergezellen op jacht,


maar enkel de jager met jachtverlof mag vuren met het geweer.

bron:natuur en bos
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Milieurecht”