pipowagen in tuin

Hester
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pipowagen in tuin

#1 , 09 okt 2019 11:24

Wij zijn een nieuw samengesteld gezin.
Mijn vriend is aannemer en woont in een mooie zelfgebouwde villa met een mooie grote tuin op het platte land.
Hij heeft 2 kinderen in co-ouderschap en zij hebben elk hun kamer in zijn woning.(16j en 18j)
Ik woon op een groot appartement in een kleine stad met 3 slaapkamers en ik heb 4 kinderen, 2x een tweeling de oudste zijn 25 j en wonen nog officieel bij mij maar slapen maar een 3 tal nachten per maand thuis.
De 2 kleinsten zijn 18 j en wonen in co-ouderschap week/week.
Wij wonen 1 week bij hem als hij de kinderen heeft en de anderen week wonen we bij mij als ik de kinderen heb.

We hebben al rondgekeken om een woning te kopen met een 6 tal slaapkamers.
Maar als de woning in orde zou zijn dan zijn de kinderen al uit huis en dan hebben wij zo een groot huis te onderhouden.
En voor mijn vriend vind ik het spijtig als je alles zelf hebt gebouwd om dat huis dan te moeten verlaten.

We wisselen nu al 18 maanden week/week van huis, met hond en kat.
Als we nu niets ondernemen dan is dit zeker nog voor minstens 5 jaar en dit is vermoeiend.

Daarom vragen we ons af of we in zijn tuin voor mijn kinderen een pipowagen mogen installeren waar zij 1 week om te 14 dagen in kunnen verblijven.
We willen die pipowagen isoleren en inrichten in 2 slaapkamer met elektriciteit.
Eventueel met WC (aangesloten / of chemisch WC)

Mijn vriend heeft al een bijgebouw van 40 m2 .

Dan willen we mijn appartement verhuren.

vragen;
1/ Mag je een pipowagen in je tuin plaatsen?
2/ Aangesloten WC?
3/ Douche?
4/ Verzekering aansluiten ?
5/ Mag deze tegen de scheidingsmuur staan van een bergingsschuur van de gebuur?

Graag jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2019 13:28

stedenbouwkundig wordt zo'n pipowagen hetzelfde beoordeeld als een losstaand bijgebouw (bijvoorbeeld net zoals een tuinhuis).

Hoogstwaarschijnlijk zal dat wel mogen, maar zal je een omgevingsvergunning (al dan niet met architect) moeten aanvragen.

Alles hangt echter af van de geldende voorschriften op jouw perceel, dus als je die wil kennen zal je moeten langs gaan bij de bevoegde dienst van jouw gemeente. Als het niet kan volgens de geldende voorschriften, dan moet je nagaan of je kan afwijken (bijvoorbeeld door de codextrein of door een verkavelingswijziging)

Normaal moeten dingen op de perceelgrens altijd gemetseld zijn. Ik denk persoonlijk dat je minstens 75 cm van de perceelsgrens zal moeten blijven.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 09 okt 2019 13:55

Oei..ik dacht dat de vraag ging over de dienstauto waarmee een minister zich laat vervoeren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Milieurecht”