protest tegen aangevraagde omgevingsvergunning

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

protest tegen aangevraagde omgevingsvergunning

#1 , 23 jun 2019 16:40

In mijn onmiddellijke omgeving hangt sedert een tweetal weken een "geel papier".
Daarop staat dat protesten binnen de 45 dagen (=uiterlijk 22 juli) moeten ingediend worden.
Maar de werken waartegen men kan protesteren zijn intussen reeds begonnen...
Kan ik die werken laten stilleggen door de bouwpolitie, minstens tot 22 juli?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2019 09:17

ja. Maar ben je zeker dat ze niet gewoon begonnen zijn met het deel van de werken dat niet vergunningsplichtig is? Bijvoorbeeld de niet-dragende muren afbreken kan altijd....
Je kan gewoon de politie bellen. Die zullen nagaan wat bouwheer aan het doen is, en wat hij vergund heeft gekregen.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#3 , 24 jun 2019 12:36

Het betreft een pop-up attractiepark tijdens de zomermaanden.
Alles staat er al.
Maar de gele brief voorziet in een termijn van 45 dagen om protest aan te tekenen bij de Raad voor Vergunningen.
Het is een privaat zuiver commercieel initiatief en het vindt plaats op een privaat terrein naast mijn woning.
De 45 dagen verlopen eerst op 22 juli maar de overlast is er al, ze hebben het einde van die termijn niet afgewacht. De brief werd aangeplakt toen men reeds de installaties aan het plaatsen was.
Waar een weg is is een wil.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2019 10:15

politie en gemeente op de hoogte brengen dan. Let wel, die wetgeving is nogal bijzonder voor die pop-up toestanden. Informeer best eens bij de gemeente wat de voorwaarden zijn...

Terug naar “Milieurecht”