Adoptiehond buitenland

Fiek
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Adoptiehond buitenland

#1 , 13 mar 2019 07:46

Beste,

Van een kennis heb ik zijn hond in het buitenland (Polen) geadopteerd.
Ik weet dat de hond daar in een heel benarde situatie zit. Verwaarloosd en ongewenst.
Ik zou binnenkort de hond gaan halen.
De chip, paspoort, vacins etc. heb ik allemaal van op afstand in orde kunnen laten brengen zodat
ik met de hond de grens over kan. (hond bleek vorig jaar ook al in orde te zijn met vacins).
Echter heb ik zonet het nieuws gekregen dat de hond intussen met
pups zit. De pups zullen 2 weken oud zijn wanneer ik de hond ga halen.
Ik werd onder druk gezet, ofwel neem ik de pups mee, ofwel zou hij ze verzuipen.
Mijn groot dierenhart kan dit niet aan, dus ik wil ze graag meenemen.
Mag ik met moederhond en pups van 2 weken oud de grens over?
Wat kan ik doen? Die hond moet zo snel mogelijk weg uit deze lugubere situatie, ik kan die pups
daar toch niet achterlaten en aan hun lot overlaten? Dat zal hun dood betekenen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 mar 2019 09:30

Je zou kunnen gepakt worden voor illegale dierenhandel. Juist uit die richting komen de meeste illegale jonge hondjes.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 13 mar 2019 10:00

Je zou kunnen gepakt worden voor illegale dierenhandel. Juist uit die richting komen de meeste illegale jonge hondjes.
Inderdaad. En bijkomend, een hond met zijn piepjonge puppies gaan transporteren vanuit Polen, om hem te redden ? Niet echt diervriendelijk .

En weten dat we hier in België gewoon doorgaan met honden te laten inslapen, de combinatie van die twee dingen zie ik echt niet als zinvol.

Reclame

caroline1234
Berichten: 145

#4 , 14 mar 2019 10:57

Misschien eens proberen contact op nemen met één of andere stichting die helpt honden uit Polen te laten adopteren/plaatsen? Die mensen weten meestal beter wat te doen daar ze ter plekke zijn ( grweest ). Eens rap opgezocht op google en ik vond deze mevrouw die honden opvangt uit Polen. Vragen kan nooit geen kwaad hé? https://dierenasielpolen.wordpress.com/about/ .

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2019 11:26

Ik zou die kennis van u maar zo rap mogelijk van uw kennissenlijst schrappen.

Wat u nodig heeft om de moederhond België in te voeren :
- verklaring DA dat de pups niet weggeweest zijn bij de moeder, jonger dan 12 weken mogen zij niet ingevoerd worden en tevens gevaccineerd.
- Contract voor de moederhond en de puppies en inentingsboekje moederhond
- Stamboom
- Paspoort en identificatie attest en vaccinatie tegen hondsdolheid

Ik verwijs u ook naar DE KONINKLIJKE MAATSCHAPPIJ SINT HUBERTUS VZW TEL. 02/2454840

Ook http://www.dierenartsenherckenrode.be

U kunt misschien een afspraak maken met die zo genaamde kennis ( dierenbeul ) om de hond met de puppies nog te behouden tot de puppies mogen ingevoerd worden. Stel hem voor dat u de kosten zult betalen. Of misschien even te plaatsen bij andere mensen die u daar kent.

Voor in de toekomst zou ik u aanraden om er rekening mee te houden dat de Oostbloklanden er een commercie van maken om dieren te laten adopteren of uit te voeren. Zit vol duistere figuren en dito praktijken die absoluut niet diervriendelijk zijn en vernederend voor het menselijk ras en een drama voor de dieren.

tira00
Berichten: 929

#6 , 14 mar 2019 14:20



Ik verwijs u ook naar DE KONINKLIJKE MAATSCHAPPIJ SINT HUBERTUS VZW TEL. 02/2454840
Euh..Hond zal heel waarschijnlijk geen stamboom hebben.
Dus wat heeft FCI St Hubertus hiermee te maken?

En www.dierenartsenherckenrode.be is gewoon een dierenartsenpraktijk gelijk er 100 den zijn.
Snap ook niet wat dit met topic te maken heeft.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 mar 2019 14:25

#6 Zij kunnen misschien nuttige info verstrekken. Zou toch moeten. Probeer topic starter te helpen.
Hond zal geen stamboom hebben, ik haal enkel de wettelijke bepalingen aan.
Ik keur die zaken met dieren uit de Oostbloklanden en andere dubieuze landen niet goed. Zijn dikwijls gewoon maffiapraktijken.

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 14 mar 2019 14:40

Blijf er dan ook weg.

Hier zijn ook honden, die een hondenleven hebben , en die u kan redden.

Hier worden er ook tientallen geëuthanaseerd, wegens overtallig.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 mar 2019 20:10

Bosprocureur
Een beetje beleefdheid aub Ik kom in geen Oostbloklanden en keur die handelspraktijken helemaal af.
Bovendien ben ik ook thuis in de dierenwereld, en weet ik maar al te goed wat de bedoelingen en handelswijzen zijn van die malafide wezens.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 15 mar 2019 08:56

Waar zit hem de onbeleefdheid van "bosprocureur"? Graag verduidelijking aub Father b.
Jij bent de eerste die over Oostbloklanden hebt gesproken.

Fiek
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 mar 2019 09:04

De adoptie gaat niet door. Kan deze topic verwijdert worden aub? Bedankt voor de reacties!

bosprocureur
Berichten: 6854

#12 , 15 mar 2019 10:23

Als ik iemand gekwetst zou hebben, sorry, dat was niet de bedoeling.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 mar 2019 11:01

Mava105

Topic starter geeft zelf Polen aan, is dat geen Oostblokland ?
Blijf er dan ook weg : vind ik persoonlijk tamelijk brutaal.
Ik keur absoluut ( als fervente dierenliefhebber ) al die zo gezegde malafide praktijken uit dergelijke landen in verband met dieren categoriek af. En wat Bosprocureur betreft : heeft hij 100% gelijk wat betreft de honden in België.

Ik raad alle mensen die een dier willen, eens langs te gaan bij de asielen en opvangen; daar zitten veel prachtige diertjes, die een goed leven verdienen bij een goed baasje.

bosprocureur
Berichten: 6854

#14 , 15 mar 2019 11:08

u schrift zelf : " Ik keur die zaken met dieren uit de Oostbloklanden en andere dubieuze landen niet goed. Zijn dikwijls gewoon maffiapraktijken."

En net daarop, dus die zaken met dieren uit...…. doel ik met "blijf er dan weg" . Ik heb niets, maar dan ook niets tegen die landen, waarom zou ik ook ?
En daarbij wil ik het laten, om geen zinloze discussies uit te lokken.

Terug naar “Milieurecht”