Vereisten PV bouwmisdrijf

StefAntwerp
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Vereisten PV bouwmisdrijf

#1 , 07 dec 2021 13:53

Ik deed onlangs een melding vanwege verbouwingen met volume-uitbreiding bij de buren die mij veel hinder (permanent) berokkent.
Naar aanleiding hiervan werd een PV opgemaakt door de diensten van de stad Antwerpen waarin bevestigd wordt dat er geen bouwvergunning is.

Ik heb deze PV overlopen en bemerk ;

- In de PV , die werd opgemaakt ongeveer 5 maanden na opstart werken, staat dat de eigenaarsgegevens niet overeenstemden met de gegevens in hun databank en dat ter plaatse de correcte eigenaarsgegevens werd bekomen. Onder betrokkenen staat echter maar 1 naam vermeld, terwijl die persoon in het kadaster genoteerd staat als VE 1/4 terwijl nog een andere persoon staat vermeld met VE 1/4 en een derde persoon met VE 3/4. (geen typfout, heb gevraagd aan kadaster hoe dit kan => 1+1+3=5 ?)
- In de PV wordt geen melding gemaakt van mezelf als betrokkenen (aangezien ik belanghebbende ben die overdreven en aanhoudende hinder ondervindt)
- In de PV wordt de uitbouw zeer onzorgvuldig beschreven ; er is sprake van 2 delen, elk met een hoogte van ong 2,7m, terwijl in de realiteit het meest storende deel minstens 1 meter hoger is dan het andere deel
- In de PV wordt niet gemeld dat het pand geen septische put heeft en ook niet is aangesloten op een gemeenschappelijke beerput.
- In de PV wordt met geen woord gerept over de permanente hinder die ik heb aangezien ik nu geen avondzon meer heb in mijn koertje

Mijn vragen ;
- kan ik deze PV gebruiken in de rechtbank (vrederechter/1e aanleg), aangezien ik zlef niet vermeld wordt ?
- dient deze PV geen melding te maken van de correcte eigenaarsgegevens, correcte beschrijving van de situatie, mijn hinder en ontbreken van septische put/gemeenschappelijk beerput ?

Ten slotte nog even melden dat ik aan de dossierbeheerder een mail heb gestuurd met de vraag om het dossiernummer, de huidige stand van zaken en met de vraag om als belanghebbende partij schriftelijk op de hoogte gehouden te worden. Deze mail wordt niet beantwoord. Wat is de volgende stap om dit te escaleren ? Email sturen naar diensthoofd of naar burgemeester en schepenen, schepen ruimtelijk ordening, ombudsdienst ?

Alvast bedankt om me te helpen !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding