Beste forumleden,
Eerst wil ik kort mijn verhaal doen. Ik woon namelijk in een woonwijk. Mijn buurman is gestart met het houden van kippen. Wat ik ook zeker wil vermelden is dat ik daar niets op tegen heb. Waar ik wel een probleem mee heb is de plaats waar hij het gedaan heeft.
Mijn buurman woont in het hoekhuis en ik woon naast hem. Tussen onze percelen staat een houten schutting. Deze schutting staat op mijn grond en is volledig betaald door mezelf.
Mijn terras is 4 op 10 en grenst aan de schutting.
Mijn buurman heeft zijn kippenren pal tussen zijn woning en de schutting geplaatst dus ook pal naast mijn terras zonder extra draad langs zijn kant. Dus mijn schutting is zijn afsluiting van de kippenren. Ik vind dit absurd terwijl hij zo een grote tuin heeft. Ik weet dat dat met tijd problemen gaat geven. ( lawaai,stank,ongedierte,enz.)Daarom wou ik even weten wat de juiste wetten zijn. De info die ik al heb is dat de ren mag gezet worden MAAR dat de buur wel 1 meter tussen de scheidingslijn moet laten en niets in de schutting mag nagelen of vijzen. Klopt deze info of kunnen jullie mij meer info geven? Hopelijk kom ik er hier meer uit.