Hoeveel wagens mogen er staan op een privé-terrein?

wiel6
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hoeveel wagens mogen er staan op een privé-terrein?

#1 , 10 aug 2020 00:51

Geachte,

Ik ben eigenaar van een terrein waarop er binnen een jaar of 2 gebouwd gaat worden. Tot dan is het dus een braakliggend terrein.

Ik had deze graag afgesloten en er daarna 2-3 wagens te parkeren gewoon als particulier.

Is dit wettelijk, moet ik hiervoor vergunningen aanvragen?

Alvast bedankt

Wiel6

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 11 aug 2020 17:24

Hoe bereikt u dat terrein? Hopelijk rijdt u niet over het voetpad?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

loeki
Berichten: 267

#3 , 12 aug 2020 05:48

bijna bij ieder huis rijdt men over het voetpad om in de garage of op zijn prive parkeerplaats te komen.
Dus waarom niet als het over zijn prive grond gaat?

Reclame

lukasi
Berichten: 1139

#4 , 12 aug 2020 07:57

Klopt niet. Er dient een aanpassing te gebeuren van de opsluitbanden. Deze worden verlaagd en soms uitgevoerd met een oploop bovenaan. In sommige gemeentes worden opritten uitgevoerd in betonklinkers en de wandelweg in stoepdals. Dit om een duidelijk onderscheid te maken.

Of dit mag zal afhangen van de wagens. Wagens die nog op de openbare weg komen mogen altijd gestald worden op priveterrein. Zonder nummerplaat kan dit enkel als er rekening wordt gehouden met de VLAM. voornamelijk het beletten dat er olie of brandstof in de ondergrond kan opgenomen worden.
Je zal ook moeten nagaan of je oprit wel mag . Meer en meer wordt er maar 1 oprit toegestaan naar de openbare weg.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 12 aug 2020 08:35

Zonder nummerplaat kan dit enkel als er rekening wordt gehouden met de VLAM.
En is in meerdere gemeenten verboden, indien zichtbaar van openbare weg ...

Terug naar “Milieurecht”