Plaats bezoek door milieu ambtenaar+politie agent die photos van binnenruimte pand maakte zonder toestemming te vragen

Bhupinder SINGH
Topic Starter
Berichten: 5

Plaats bezoek door milieu ambtenaar+politie agent die photos van binnenruimte pand maakte zonder toestemming te vragen

#1 , 27 jun 2020 11:51

Op 26/06/2020 kreeg ik telefonisch oproep van lokale milieuambtenaar om met een vraag of ik aanwezig kon zijn bij bezoek aan mijn eigendom (winkel en magazijn), omdat ik daar dicht bij was heb ik gezegd dat binnen 5 minuten zal toekomen.
Milieuambtenaar was in gezelschap van politieambtenaar, na wat kletspraat vertelde ze mij dat een gat in de zijgevel van mijn magazijn was die aan achtertuin van verschillende buren aan grenst waardoor ratten vrij doorgang hadden en ze vroegen of ik de rolpoort voor magazijn kon open maken om dat te onderzoeken. Ik heb daar op ja gezegd en bij onderzoek bleek dat een gat (ongeveer 8cm rond) in de muur was, hoe dat gat daar tot stand kwam moet nog onderzocht worden, maar mijn vraag gaat om het feit dat tijdens ik bezig was om foto van het gat in de gevel te maken, was de milieuambtenaar bezig om foto(s) te maken van interieur van magazijn, ik heb hem erop geattendeerd dat hij geen recht had om de foto te maken, waarop zijn antwoord was dat hij zal dat gebruiken voor brandveiligheid later aan te kaarten.
Mag een gemeentelijk ambtenaar zomaar foto(s) maken van binnenzijde van een privaat eigendom zonder vooraf toestemming te hebben gevraagd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jun 2020 12:02

Wel als het een betrapping op heterdaad is.
Neem dat hij toestemming vraagt en jij weigert, hoe kan hij dan uw overtreding documenteren.?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 jun 2020 20:03

Zijn waarschijnlijk onder vals voorwendsel binnen gekomen ...
Gat als excuus om naar andere dingen te kunnen kijken.

En u heeft ze zelf binnengelaten ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 27 jun 2020 20:33

Vals voorwendsel? politie mag winkel een magazijnen controleren op de bestaande wetgevingen.

Terug naar “Milieurecht”