aanvraag

vittorio
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

aanvraag

#1 , 21 okt 2018 22:09

Beste,


Ik ben op zoek naar een terrein/veld dat buiten, ver genoeg van de bewoonde wijken is van een bepaalde gemeente om een paintball vereniging(vzw) te starten.
Is er gehoor naar zo'n aanvragen bij gemeente of word dit direct afgeketst? Met wat voor zaken moet ik rekening houden en welke vergunningen moet ik hiervoor aanvragen?

De bedoeling is om dit op een zo professioneel mogelijke manier aan te pakken, niet alleen dat de veiligheid op de eerste plaats komt maar ook dat er rekening word gehouden met milieu dus dat dit wel op recreatieve grond gebeurd.
De reden dat ik dit hier vraag is omdat ik toch iets of wat een beeld voor mezelf wil creëren van hoe de mensen tegenover paintball staan en wat dan de mogelijkheden zijn voor dit niet erkende sport.


Mvg

Vittorio

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 21 okt 2018 22:43

Er zijn zulke zaken op afgelegen terreinen, dus onmogelijk is het niet. Dit als een vzw doen is wel nieuw voor mij, u gaat geen winst proberen te maken?

Franciscus
Berichten: 38479

#3 , 21 okt 2018 23:29

Al best eens bij de gemeente horen of bij Agentschap Waters en Bossen.
Ook Agentschap Vlaamse Milieu Maatschappij.

Binnen een loods zal hier en daar nog wel kunnen.
Buiten in zomaar bos en natuur heb ik er toch mijn twijfels over.

Reclame

vittorio
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2018 12:50

Eerst en vooral, bedankt voor jullie reacties.

Het is zo dat ik zelf lid/medeoprichter ben van een beginnend paintball team.
Ik zou de gemeente of stad willen vragen of ze ons willen helpen om een trainingsplaats te voorzien. Een plaats waar men 4 keer in de maand terecht kan om te trainen met alle nodige voorzieningen gesubsidieerd, of toch een deel van de voorzieningen.

De bedoeling is niet om er winst uit te halen, maar is eerder om op een goedkope manier een trainingsplaats te kunnen hebben. Toegankelijk voor iedereen boven de Achttien jaar oud, die met eigen materiaal wil komen paintballen/trainen op wedstrijd niveau.

Een terrein dat gebruikt kan worden als wedstrijdlocatie tijdens toernooien zoals:

UBPL (United Belgium PaintBall League).
EPBF (European Paintball Federation).

De paintball scene bekender te maken in België op wedstrijd niveau.

Dat moet toch mogelijk zijn?

Franciscus
Berichten: 38479

#5 , 22 okt 2018 13:07

Al eens aan die verenigingen gevraag waaraan u moet voldoen en of een gemeente zo maar een terrein ( dat dan vol verf zal hangen) ter beschikking zal stellen voor vier evenementen per maand?
Kostprijs en gaan jullie dat elke keer allemaal opkuisen?

vittorio
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 okt 2018 13:55

Ik ben in de veronderstelling dat ik dit aan de gemeente moet vragen en niet aan de verenigingen.
De gemeente moet tenslotte hier akkoord mee willen gaan en zij beschikken toch over de nodige informatie die ik nodig heb om in orden te zijn met de wet.

Een terrein dat vier keer in de maand word gebruikt als trainingsveld. 2 of 3 keer in het jaar word gebruikt voor een evenement waar professionelen mee aan zullen werken (dat dan vol biologisch afbreekbaar verf zal hangen!) en dus na elk evenement gereinigd zal worden zoals bij elk evenement overal elders in België/Europa gebeurd.

Eerst vragen wat de mogelijkheden zijn en dan praten over kost prijs.
Evenementen lokt toerisme is gelijk aan inkomsten voor stad of gemeente.

Zoals ik eerder al aangaf ik hoop dat dit niet direct word afgeketst, en dat ze ook tussen de lijnen zullen lezen en er niet te kortzichtig mee om zullen springen. Zoals de meeste mensen wel eens durven doen als ze er niet veel van weten of willen weten.

Voor ons is plezier en erkenning belangrijker.

Terug naar “Milieurecht”