beste TS,
ik apprecieer uw pittig weerwoord; het citaat is verrijkend.
ik bewonder nog meer uw inzet voor die arme paarden.
maar ik betwist dat ik grove uitspraken zou hebben gedaan.
of ik foute info heb rondgestrooid, daar ben ik nog niet uit. (in voorkomend geval, mijn excuses)
vervang in #11 "u" door "men" en elke zweem van grofheid verdwijnt als drinkpoelwater voor de zon.
vervolgens blijft alleen nog over in mijn reactie: de vraag of uw activiteit als landbouw te aanzien is.
ik schreef niet dat het geen landbouw is; ik schreef wel dat ik het geen landbouw vind. op basis van het citaat van de raad lijk ik ongelijk te hebben.
het is mij niet duidelijk of u uw activiteit professioneel dan wel hobbymatig uitoefent. ik weet ook niet of hobbymatig uitgeoefende landbouwactiviteiten thuishoren in agrarisch gebied.
maar goed, gesteld dat u aan landbouw doet (waar uw gemeente het niet eens met is) , dan zou ik niet weten waarom een drinkpoel in agrarisch gebied niet zou mogen.
dat er regels zijn om die poel te delven, lijkt mij normaal.
dat er in vlaanderen heel veel regels zijn, elkaar al dan niet tegensprekend, dat is een publiek geheim.
de juiste mensen waar u bij zat, waren blijkbaar toch niet juist genoeg, want anders hadden ze u waterdichte info kunnen geven.
(wat is DLV ?)
bij mijn weten zijn ganzen grazers. in natuurgebieden groeien alleen distels en bramen en japanse duizendknoop, geen gras.
over enkele jaren zal vlaanderen één groot natuurgebied zijn geworden; eerst verhongert de gans, daarna de mens.
Was zeker niet slecht bedoeld, maar het blijft zo'n frustrerend onderwerp gezien het mijn werk zo ontzettend belemmerd. Dit is mijn fulltime beroep, dus geen hobby. Ik val niet onder recreatie, want ik richt mij op het trainen van de paarden
en niet op de mensen zoals maneges bijvoorbeeld wel doen, maar ben ook geen landbouwer. Dus ik zit daar ergens tussenin maar die 'tussenin' bestaat zeg maar niet. Althans, niemand kan mij zeggen waar ik dan wel concreet onder val. Nochtans geven andere gemeentes dan weer aan dat het africhten van paarden onder volwaardige landbouwactiviteit valt. Grrr, zoals ik al zei frustrerend. Komt er in ieder geval op neer dat mij een vergunning (denk ik) altijd geweigerd zal worden tenzij ik mezelf een paar merries aankoop, elk jaar laat veulenen
en dan weer doorverkoop. Absoluut niet mijn passie, maar dan heb ik wel ineens alle rechten
en kan ik de boel daar bij wijze van spreken volbouwen.