MEDISCHE FOUT/ONGEVAL

JolienE
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

MEDISCHE FOUT/ONGEVAL

#1 , 19 nov 2018 18:12

Na een botopbouw + plaatsen implantaat/kroon ben ik verlamd aan mijn kaak (gevoelsmatig, niet motorisch).
De behandelende tandarts beweerde altijd dat dit kwam door de botopbouw. Die hebben ze na 1 week gedeeltelijk terug verwijdert. Het gevoel is nooit teruggekomen.
Men vroeg mij een jaar geduld te hebben om te zien of het gevoel zou terugkomen, dit was niet zo. Waarop de tandarts zijn verzekering aansprak. 6 maand later kreeg ik bericht dat er geen aantoonbare fout is gemaakt en ze dus niet tussenkomen. En dat ik de fout moet gaan aantonen.
Ik ging naar een andere paradontoloog voor een tweede opinie: die zei dat er onmogelijk een zenuwuitval kon gebeurd zijn door de botopbouw maar dat de implantaat in een uitzonderlijke uitloop van mijn zenuw drukt en daar de gevoelloosheid aan te wijten is. Dit heeft hij ook papier gezet en aan de verzekering toegestuurd, maar tot op vandaag nog steeds geen antwoord. De implantaat kan ook niet meer verwijdert worden want na een jaar is die vergroeid en is er kans op nog meer zenuwuitval.
Ik ben intussentijd nog naar MKA-chirurg gegaan en die zegt dat de implantaat niet id zenuw drukt dus ik blijf van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Hij zegt ook dat er heel wat 'fouten' kunnen gebeurd zijn dat voor een beschadiging vd zenuw zorgen: de zenuw geraakt bvb maar al die dingen zijn onmogelijk aan te tonen.
Alles bij elkaar sleept nu al zo'n kleine 2 jaar aan en ik ben oprecht moe.
Dit weegt motorisch heel zwaar op mij alsook psychologisch. Ik wil dit gewoon kunnen afhandelen en krijgen waar ik recht op heb: een schadevergoeding én een dekking van alle gemaakte kosten.
Daar de tandarts die de fout beging echt ontoereikend is, zijn verzekering niet reageert en me iets onmogelijks vraagt te bewijzen ben ik echt ten einde raad.
Is dit een kanshebbende case om een advocaat voor in te schakelen?
Er zijn ook een paar kleine foutjes gemaakt die ik ook niet echt kan aantonen zoals dat hij mij nooit ingelicht heeft van een risico, aangezien het gaat om een implantaat net boven de plaats waar de zenuw uitkomt had dit sowieso gemoeten. Maar dat mag ook blijkbaar mondeling, iets dat ik ook alweer niet kan aantonen dat hij dit niet deed.
Iemand tips? Welke dan ook.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 19 nov 2018 19:47

U gaat een procedure moeten opstarten en gelijk krijgen. Alles wat u tot nu toe hebt gedaan, is verloren moeite want het is de rechter en de door hem aangestelde deskundige die u gaat moeten overtuigen. Reken op nog minstens 2 jaar erbij alvorens dit afgerond is.

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”